Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb begin julie in mijn vrouw haar PC een nieuw moderbord geplaatst.
Nu heeft ze vrij regelmatig een BSOD. Ik heb er "NirSoft BlueScreenView" en "WhoCrashed" op geïnstalleerd.
Vandaag heeft het zich nog eens voorgedaan met dit als resultaat:

System Information (local)
--------------------------------------------------------------------------------
computer name: 7E5B3BB4B4F94B8
windows version: Windows XP Service Pack 3, 5.1, build: 2600
windows dir: C:\WINDOWS
CPU: GenuineIntel Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz Intel586, level: 15
2 logical processors, active mask: 3
RAM: 3220353024 total
VM: 2147352576, free: 2057408512


--------------------------------------------------------------------------------
Crash Dump Analysis
--------------------------------------------------------------------------------
Crash dump directory: C:\WINDOWS\Minidump
Crash dumps are enabled on your computer.
On Sun 28/10/2012 10:43:22 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\Mini102812-01.dmp
This was probably caused by the following module: cumon.sys (cumon+0x15525)
Bugcheck code: 0x1000008E (0xFFFFFFFFC0000005, 0xFFFFFFFF8053A760, 0xFFFFFFFFB2392C50, 0x0)
Error: KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M
file path: C:\WINDOWS\system32\drivers\cumon.sys
product: Windows (R) Win 7 DDK driver
company: Windows (R) Win 7 DDK provider
description: CRCMon System Filter Driver
Bug check description: This indicates that a kernel-mode program generated an exception which the error handler did not catch.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following

driver: cumon.sys (CRCMon System Filter Driver, Windows (R) Win 7 DDK provider).
Google query: Windows (R) Win 7 DDK provider KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M


Ik heb ondertussen in uitvoeren eventvwr.msc getypt, en alles uit 'Toepassing' en 'Systeem' verwijdert.
Ook heb ik verifier.exe uitgevoerd, waarna ik de PC terug heb opgestart.
Ik weet niet zeker of ik wel degelijk goed gehandelt heb?
 
Bij apparaatbeheer best even opzoek gaan naar drivers met één van de volgende beschrijvingen. Conflicten ga je niet zien waarschijnlijk omdat die er in theorie niet zijn.

Description CRCMon System Filter Driver
Version 6.1.7600.16385 built by: WinDDK
Company Name Windows (R) Win 7 DDK provider

De driver verwijderen door gewoon het bestand te wissen lijkt me niet echt aan te raden. Dus moeten we op een andere manier zien uit te zoeken hoe we deze weg krijgen.
 
Ik ga een gok wagen, dus volledig zeker ben ik niet en gok het meest naar het ramgeheugen.
Zijn de geheugenlatjes van hetzelfde merk? Sommige moederborden hebben de vereiste dat je als je meerdere geheugenlatjes plaatst deze van hetzelfde merk moeten zijn.
 
Bij "Apparaatbeheer" zie ik geen enkel conflict staan.

Welke grafische kaart gebruik je. On board of een ingeplugde.
Als er eentje ingeplugd zit ga je inderdaad in apparaatbeheer geen conflicten zien Dit kan je pas zien als je in Apparaatbeheer op beeldschermadaptars gaat klikken, waardoor dit dan opengevouwen word. Als je een grafische kaart zelf hebt ingeplugd ga dan eens naar apparaatbeheer , klik op beeldschermadaptars , en laat eens weten hoeveel beeldschermadaptars er worden weergegeven en of er conflicten te zien zijn.
Herstart de computer uit zichzelf bij het verschijnen van het blauwe scherm (BSOD)

Dit is mogelijk ook interessant -> MSI – Mainboard - G41M-P28

Klik daar eens op ondersteuning > Memory modules
 
De PC herstart uit zichzelf weer op.

Voer dit eens uit .
Rechtsklik op Deze computer en kies voor eigenschappen.
klik op tabbladje geavanceerd.
Helemaal onderaan zie je Opstart en herstelinstellingen, klik daar op Instellingen.
In het volgende scherm dat verschijnt zie je systeemfouten.
Vink daar het vakje uit De computer automatisch opnieuw opstarten
Klik op OK en nogmaals op OK.
Wanneer nu de BSOD verschijnt zal de computer niet automatisch meer heropstarten.
Schrijf eens de witte tekst op die er te lezen valt en plaats die hier eens in een volgend bericht.
Of maak er desnoods een foto van en voeg deze hier als bijlage in je bericht.
 
Laatst bewerkt:
Sorry, daar doe ik niet aan mee.
Dan kunnen we op niveau onder "0" beginnen.
Ik dacht dat ik al ruim wat info heb achtergelaten!
Nogmaals sorry!
Ik zoek het anders wel in een ander forum.

Je hebt meer dan voldoende informatie gegeven betreffende die BSOD. Ik heb de minidump kunnen debuggen en we weten in welke driver de fout zit. Nu is het het kwestie van die driver weg te krijgen. Ik begrijp ook niet waarom swake een ander pad wilt volgen. Ik heb al meer BSOD's kunnen oplossen via Windows debugger, de enige officiële en correcte Microsoft weg.
Het enige waar ik niet onmiddellijk een antwoord op weet is hoe je die driver op een veilige manier wegkrijgt. Ik zoek alvast verder. Maar men collega hier moet mss iets meer vertrouwen hebben in hetgeen ik reeds aangehaald heb.
 
Wat is de reden dat je deze driver niet kunt verwijderen, is deze in gebruik ? Heb je unlocker al eens geprobeerd ?

Het probleem van een driver verwijderen die in gebruik is, is dat hij blijkbaar wel nodig is en het risico aanwezig is dat de pc niet meer boot.

Wat gebeurd er in veilige modus ?
 
De bedoeling is om deze via een correcte weg te verwijderen, indien we hem "vinden". We weten de fysieke locatie van dit bestand; c:\Windows\system32\cumon.sys. Maar het is niet aan te raden dit bestand zomaar te verwijderen.
Via apparaatbeheer raad ik aan om deze te zoeken of via de applicatie waarmee deze geleverd is.
Als iemand een andere en werkende manier weet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan