CD-DVD Drive werkt maar half

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb hier een laptop die een foutmelding geeft, nml:

Plaats de Windows-installatieschijf
Selecteer de taalinstellinggen
Klik op Uw computer herstellen

Bestand: \Windows\system 32\config\system
Status: 0xc000014c

Informatie: kan Windows niet laden omdat het systeemregisterbestand ontbreekt of beschadigd is.


Dit wil zeggen dat er iets mis is met de harddisk.
Volgens hetgeen ik op internet ontdekt heb.
Mijn eerste reactie was om met "Hiren's BootCD" eens te controleren wat er mis is
Pech, de laptop neemt geen CD's of Dvd's aan. Uitgezonderd één DVD "UBCD 4 Win", een versie van 2012.
Ik heb trouwens de laatste versie op CD gezet, maar deze neemt hij ook niet aan.
De installatie DVD van Vista weigert hij ook.
Weet er soms iemand raad mee? Ik ben zowat uitgezongen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De foutcode 0xc000014c is een foutcode die verschijnt wanneer bestanden nodig voor het starten van Windows ontbreken of beschadigd zijn.
Meestal geeft Windows opstartbeheer ,bij deze foutmelding ook aan om welk bestand het gaat.bijv: File: NDIS.SYS
nu vermits het opstarten vanaf de drive niet lukt .... zou je jezelf de hirens opstartbare usb stick kunnen aanmaken ..lees meer hier over
 
Bestand: \Windows\system 32\config\system
Status: 0xc000014c

Informatie: kan Windows niet laden omdat het systeemregisterbestand ontbreekt of beschadigd is.

Dit bestand bevat de "registry" van je Windows. Wanneer dit ontbreekt of beschadigd is, is het gedaan met je Windows. Je kan eventueel nog een systeemherstel proberen.
 
Sorry dat ik wat laat reageer.
Via een USB-stick kan ik hem helemaal niet bereiken. (BIOS nagekeken)
Ik heb dus toch maar eens geprobeerd om "Hiren's" op DVD te branden, deze nam hij wel aan!
Hiermee heb ik eerst via "PartedMagic" de 'Disk Health' geactiveerd, deze was in orde. Alsook het geheugen, enz...
Uiteindelijk na veel uitproberen en sukkelen heb ik dan via 'Gparted' de harddisk in 2 partities opgedeeld.
Nu heb ik natuurlijk wel de pech dat de DVDRW dus géén installatie DVD aanneemt!
Een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen?
 
je brand de dvd toch wel als een beeld bestand he en niet als een data schijf !
betreffende de usb stick wel deze dient aangesloten te zijn voor al leer je de bios in ga ...werd de stick goed aangemaakt dan zal deze daar ook vermeld staan ..
ook hier is het weer zo dat indien de stick niet opstartbaar is ,dat deze dan ook niet herkend word in de bios !
 
Eigenlijk begrijp ik hier uit dat het DVD station niet goed meer werkt, zodat deze geen schijven meer leest.

Dat is het!
Enne de Dvd's worden als ISO bestand gebrand.
De USB-stick steek ik erin voordat ik het BIOS open, maar in dit 'bios' herkent hij geen USB!
Maar het zou handig zijn om de DVDRW te kunnen controleren via een bootable CD.
 
met DVDRW bedoel je waarschijnlijk je cd/dvd drive station !
daar je ook dvd+rw of dvd-rw heb dacht ik eerst aan deze ..
bezit je over de Vista recovery.iso indien zo brand je deze op een cd !
 
Dat is het!
Enne de Dvd's worden als ISO bestand gebrand.
De USB-stick steek ik erin voordat ik het BIOS open, maar in dit 'bios' herkent hij geen USB!
Maar het zou handig zijn om de DVDRW te kunnen controleren via een bootable CD.

Ik zou eens proberen de lenskop schoon te maken. Grote kans dat daarna alle problemen verholpen zijn en het station weer voor 100% goed werkt.


 
Ik zou eens proberen de lenskop schoon te maken. Grote kans dat daarna alle problemen verholpen zijn en het station weer voor 100% goed werkt.

Bedankt voor deze suggestie!
Maar de DVDRW heeft een dikte (hoogte) van 12mm, plus dat de behuizing met een soort pop-rivetten ineen zit.
Dus dat risico kan ik beslist niet nemen.
 
Dan zou je nog kunnen overwegen om te investeren in een lens cleaner disk.
Op zich ben ik hier niet zo'n voorstander van, omdat ik deze borsteltjes niet zo vertrouw en liever een zachte doek prefereer.
Maar je hebt niet zo veel te verliezen. Hij doet het nu toch ook niet.

Ik zal en video bijvoegen.

 
Hallo Pieter,
Ik heb hier nog een brander van een oude vaio. Weet niet of je er iets mee kunt.
Maar ook de slimline dvd branders kun je schoon maken hoor. Heb je wel speciale schroevendraaier voor nodig.
Maar ik vind het gek dat hij wel gparted accepteert en niet een bootable DVD.
Eerst: er zijn hele oude PC's waar de chipset eenvoudig booten van DVD vertikt. Althans mij nog niet gelukt (betreft een P4).
Wanneer dat niet het probleem is ga je als volgt te werk.
Zoek in het bios boot volgorde en selecteer USB.
Als dat echt niet bestaat ben ik bang dat het bios/chipset te oud is om win 7 aan te kunnen.
Bestaat die optie dan kun je een USB dvd brander gebruiken.
Succes.
 
je cd/dvd drive werkt dus bij bepaalde cd's en dvd's wel maar bij sommigen anderen dan weer niet ...dit kan ook verholpen worden via het register want denkelijk heeft dit niets met de lens van de drive te maken maar eerder met de upper / lower filters

Werkt je CD / DVD Drive niet meer zo als het moet ... en weigert hij sommigen cd's en dvd's
Herkend deze geen dvd’s meer of worden ze gewoon geweigerd ...?

Dan dien je de Upper & Lowwer filters te bewerken in het register ...

hier is er een filmpje van ...
[video=youtube;GMu-gCxqRMs]http://www.youtube.com/watch?v=GMu-gCxqRMs&feature=player_embedded#t=0[/video]

werkwijze :

klik op start -> run - Type : regedit

Ga naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE / SYSTEM / CurrentControlSet / Control / Class /
zoek hier dan naar "4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318"

zoek bij eigenschappen bij “UpperFilter” en “LowerFilter” en breng de waarde op 0.

Je dient wellicht zelf 2 register sleutels aan te maken ...indien deze niet vermeld staan.

Deze geef je de naam
UpperFilter en de waarde 0
LowerFilter en de waarde 0
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan