Status
Niet open voor verdere reacties.

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
nu vind ik niet meer hoe ik een originele cd moet opslaan op mijn Pc om er later een kopie van te maken voor eigen gebruik .
in de WMP kan ik wel rippen naar MP3 maar gewoon in de gewone staat opslaan en kopieren vind ik niet meer
ik heb Windows 8.1
ik moet als ik een cd insteek moet ik " deze Pc " openen en dan de cd aanklikken en er opent altijd het programma "cyber link dvd power "maar daar kan ik niet weg mee
 
installeer de ashampoo burning studio free hiermee kopieer je de cd in zijn orginele staat naar je pc of naar een andere cd ..
als deze geinstalleerd is en je plaatst vervolgens een media in je drive dan springt er normaal gezien ook rechts boven in je scherm een melding ...
zoals deze ..
Ashampoo_Snap_2015.06.03_14h09m24s_002_.png
hier klik je dan op ...en je selecteer kopieeren met ashampoo ...
Ashampoo_Snap_2015.06.03_14h13m31s_003_.png

ook kun je de ashampoo burning studio gewoon opstarten ...
zelf gebruik ik de laatste versie van de ashampoo burning studio 15
 
dag ,
ja deze had ik vroeger op mijn oude cd
maar omdat men zei dat CDBurnerXP evengoed was heb ik het niet meer geinstalleerd
dus beter toch doen of zou je met die Cd burner xp dat ook kunnen ?
 
mogelijk heb ik u verkeert begrepen ....

jij wilt de inhoud gewoon kopieeren ... dit kan ook zonder extra software te installeren ...
open je configuratiescherm en klik op " automatisch afspelen "
er opent hier een pagina met opties ... selecteer de audio cd en zet de optie aan " mappen en bestanden weergeven " ( verkenner )
bevestig je keuze...
vervolgens opent deze nu telkens je een audio cd plaatst in de verkenner ...
je maakt dan eerst een nieuwe map aan met de naam van de cd ..
en je selecteert al de bestanden (of enkel die jij wilt ) en plaatst deze in deze nieuwe map .

Ashampoo_Snap_2015.06.03_14h34m10s_004_.jpg
 
cd burner xp heb ik ook hier echter word deze niet weergegeven bij het plaatsen van een cd
deze dien je dan zelf op te starten en de optie te nemen kopieer audio en data bestanden ...volg de wizard op .

Ashampoo_Snap_2015.06.03_14h44m11s_005_.png
 
sorry , ik geraak zover tot aan "kopieren, naar " ( bij mij gaat dat naar dokumenten bvb ) maar dat is dan in Drive ,maar ook evengoed ,maar de track staan daar ook maar als ik afspelen dan klik daar speelt die track niet .
dus opnemen van die dok. zal niet veel zin hebben denk ik
ik doe denk ik iets mis toch dan ,

grtn
....
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    43.4 KB · Weergaven: 142
  • 2.JPG
    2.JPG
    11.1 KB · Weergaven: 138
  • 3.JPG
    3.JPG
    35.9 KB · Weergaven: 126
ik heb ook ondervonden dat het kopieeren van cda bestanden op niets uitdraaide ..
ben effe met verschillende programma's bezig geweest en de ashampoo burnig studio kon het aan om deze te rippen naar WMA bestanden..
let op ik gebruik dus de ashampoo burning studio 15 eerder gaf ik je de link naar de gratis te gebruiken versie ...
welke versie nummer deze heeft weet ik dus niet ..
ook weet ik niet of deze hetzelfde kan als de versie die ik gebruik ...?

hier onder een paar afbeeldingen van de instellingen en het resultaat .

Ashampoo_Snap_2015.06.03_21h03m14s_012_.jpg

Ashampoo_Snap_2015.06.03_21h12m31s_013_.jpg

Ashampoo_Snap_2015.06.03_21h22m38s_015_.jpg

Ashampoo_Snap_2015.06.03_21h39m19s_017_.png
 
"CDA" zijn geen bestanden. Dit is een shortcut weergave in Windows om de aanwezige tracks zichtbaar te maken. Dit is een pointer naar de data op de CD. Bevat dus geen data, is enkel een pointer. Copiëren heeft dus geen zin.
Wil je een exacte copy van je audio disk, maak er dan een ISO van. Je kan dit met IMGBurn The Official ImgBurn Website.
Je kan die ISO later ook met zowat elk brandsoftware terugzetten naar een nieuwe CD.

Andere voorgestelde methodes gaat de data (muziek) rippen en converteren ed... Is dus nooit een exacte copy...
 
ok ik heb me vergist betreffende het noemen van cda bestanden ...
maar ik had eerder cd burner xp gebruikt om er een iso van aan te maken , ook deze speelde niet af ..
imgburn ben ik dan weer vergeten te testen alhoewel deze hier ook aanwezig is ..
het betrof hier om een eerder aangekochte cd.
laadde ik een virtuele drive op met deze iso wilde de iso ook niet afspelen ...
 
dag Dragon , QTex en Lana,
eersten vooral dank u voor de reacties :

misschien goed dat ik het volgende meegeef :

ondertussen gezien dat er op mijn Pc ( zat er origineel op ) een POWER 2 Go 8 opzit en deze kon ik ook oproepen via dat configuratiescherm en automatisch afspelen en bij audio cd" lees audio" die Power 2 Go 8 aan te vinken
als ik nu een gekochte cd insteek opent die Power en kan ik een cd opslaan in WMA en de liedjes zitten automatisch in de map "music "
niets dat niet vertrouwen is denk ik toch ?

grtn
 

Bijlagen

  • lees audio.JPG
    lees audio.JPG
    24.8 KB · Weergaven: 126
  • 1.JPG
    1.JPG
    74.6 KB · Weergaven: 126
  • 2.jpg
    2.jpg
    45.8 KB · Weergaven: 122
  • 3.JPG
    3.JPG
    66.9 KB · Weergaven: 127
ik zagg dat ik er nog rapper raakte met na openen van deze pc rechts te klikken op DVD-Cd en daar zit die Power 2 Go 8 dan
en zag nog meer mogelijkheden maar die kende of wist u denk ik al

u zette me aan het zoeken en dat heeft resultaat opgeleverd (y)

veel groeten
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    47.4 KB · Weergaven: 130
  • meer mogelijkheden.jpg
    meer mogelijkheden.jpg
    34.6 KB · Weergaven: 127
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan