Set user settings to driver failed

Status
Niet open voor verdere reacties.

janmolenaar

Steunend lid
Vip Lid
Sinds vanmorgen bij het opstarten van mijn systeem (windows 10Home 64 bits) krijg ik de melding "Set user settings to driver Failed". Ik heb nagekeken op google wat dit inhoud maar kan niets bruikbaars vinden. Kunnen jullie mij helpen met de oplossing hoe ik dit moet oplossen? Wat is de oorzaak en hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen. ik werk op een laptop "Acer Aspire E 15 - E5-571-37CB" met Windows 10 Home v. 1909, build 18363.719 en 8 gb memory.
graag jullie expertise in deze

Met vriendelijke groet,
Jan Molenaar
Schermopname (1).png
 
werk eerst eens je systeem bij naar 18363.720 Microsoft gaf eerder deze week de cumulatieve update ( KB4551962 ) uit als patch op een eerder uitgebrachte update eerder deze maand ... mogelijk dat het probleem hiermee verholpen word .
 
werk eerst eens je systeem bij naar 18363.720 Microsoft gaf eerder deze week de cumulatieve update ( KB4551962 ) uit als patch op een eerder uitgebrachte update eerder deze maand ... mogelijk dat het probleem hiermee verholpen word .

Heb ik gedaan, maar zie nog steeds de eerder genoemde melding voorbij komen, wat nu?
 
de foutmelding heeft betrekking dat de instellingen niet geladen kunnen worden van een bepaalde driver mijn vraag daarop is heb jij mogelijk iets aangepast betreffende je videokaart denk nu aan de resolutie , indien zo dien je dit ongedaan te maken .. de standaard resolutie voor dit scherm is 1366x768
*gebruik je echter een externe scherm dien je mogelijk ook een externe videokaart te gebruiken dat een hogere resolutie aankan dan de interne kaart .
 
de foutmelding heeft betrekking dat de instellingen niet geladen kunnen worden van een bepaalde driver mijn vraag daarop is heb jij mogelijk iets aangepast betreffende je videokaart denk nu aan de resolutie , indien zo dien je dit ongedaan te maken .. de standaard resolutie voor dit scherm is 1366x768
*gebruik je echter een externe scherm dien je mogelijk ook een externe videokaart te gebruiken dat een hogere resolutie aankan dan de interne kaart .

Beste Qtex,
Dank voor het meedenken naar de oplossing.
Inmiddels ben ik erachter gekomen wat de fout veroorzaakt. Het is inderdaad een foute driver die dit veroorzaakt. het betreft een programmaatje "Apoint2K" mogelijk gedownload met een programma of driverupdate. Het is "Alps Pointing device Driver". Deze heb ik verwijderd en alles wat daarbij hoort en nu werkt mijn systeem weer goed. Wat ik zag was het programma voor de touchpad van de laptop, na verwijdering werkt deze nog prima.
Dus probleem opgelost en kan er een slotje op dit item.

Nogmaals hartelijk dank.
vriendelijke groet
Jan Molenaar
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan