Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste helper,

Ik heb een desktop met Windows 10 versie 1709 geïnstalleerd. Als de computer in slaapstand is gegaan reageert hij niet meer op de muis om weer op te starten. Bij aanraking van het toetsenbord start de PC wel op , maar met de melding: 'no video imput' op het scherm. Als ik de stroom onderbreek, na even wachten weer aanzet en de computer weer aanzet, start deze op en keert terug naar de situatie van voor de slaapstand. De instellingen zijn dus bewaard gebleven.

Mijn vraag is hoe de computer na slaapstand weer door de muis of het toetsenbord kan worden opgestart.
 
jij dient eens bij de geavanceerde energie instellingen alles eens na te gaan en desnoods daar een wijziging te doen .
klik via energie en slaapstand op extra energie instellingen ..
klik verder op wijzigen wanneer de computer in slaapstand gaat en klik wederom verder op geavanceerde energie instellingen wijzigen ..pas dit zonodig aan en vergeet deze aanpassing niet te bewaren ..
 
Ik heb verschillende mogelijkheden uitgeprobeerd: met en zonder hybride slaapstand toestaan en of de slaapstand of de sluimerstand. Voor de slaapstand zijn er geen wijzigingen. De PC start wel op, maar er gaat geen signaal naar het beeldscherm. Bij de sluimerstand start de PC ook weer op na het aanraken van het toetsenbord, maar nu is er wel verbinding met het beeldscherm. Ook de instellingen en documenten zijn bewaard gebleven Het duurt wel langer dan bij de slaapstand doordat de gegevens vanuit de harde schijf (SSD) ingelezen moeten worden.
 
je gebruikt een SSD dan mag je in feite de slaapstand al niet gebruiken aangezien dit de levensduur van de ssd verkort ....
ik gebruik hier geen van beiden ..dus geen slaapstand en geen sluimerstand het word ook niet aangeraden dit te gebruiken bij een ssd .

*Schakel de hybride slaapstand/sluimerstand uit..
start de powershell (administrator ) op en geef de opdracht POWERCFG /HIBERNATE OFF om deze dus uit te zetten .
je schakelt hiermee dus zowel de sluimerstand uit als ook de slaapstand .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan