Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo allemaal
na problemen met ww ben ik weer hier om wat te vragen. ( ww opnieuw ingesteld en hopelijk vergeet ik het nu niet meer, lol )

Computer is een medion van bijna 5 jaar oud
Start s morgens op en dan heb ik de desktop en niks verder doet hij niks meer
Vaak na 2 a 3 maal opnieuw opstarten doet hij het weer wel en werkt naar behoren .
Iemand een idee, of zou hij zoetjesaan te oud aan het worden zijn ????

m vr gr
Marianne
 
Lijkt een hardware probleempje.
Het lijkt er op dat de voeding niet meer voldoende vermogen levert op een bepaalde spanningslijn. Kan dus in de voeding een defecte Elco zijn. Reparatie is voor een handige doe het zelver een fluitje van een cent. Zo'n Elco kost de kop niet. ( zo rond een euro )
 
Lijkt een hardware probleempje.
Het lijkt er op dat de voeding niet meer voldoende vermogen levert op een bepaalde spanningslijn. Kan dus in de voeding een defecte Elco zijn. Reparatie is voor een handige doe het zelver een fluitje van een cent. Zo'n Elco kost de kop niet. ( zo rond een euro )

Maar bij de computerhersteller, rekent men op een nieuwe en zwaardere (lees duurdere) voeding
 
De computer reparatieberijven repareren geen voedingen meer. Die zetten er meteen een nieuwe voeding in.
Dat is de wegwerkmaatschappij nu eenmaal van tegenwoordig.

Ik probeer meestal dingen nog te repareren tot het echt definitief kapot is.
 
De computer reparatieberijven repareren geen voedingen meer. Die zetten er meteen een nieuwe voeding in.
Dat is de wegwerkmaatschappij nu eenmaal van tegenwoordig.

Ik probeer meestal dingen nog te repareren tot het echt definitief kapot is.

Klopt, deze week nog de inbouw Whirpool microgolf van kleindochter hersteld. Slecht soldeerpunten op toetsenbord.
Technieker die kon komen koste 150€ alleen al om te komen kijken. Nieuw toetsenbord kan 300€ kosten.
Ik heb er een uurtje aan gewerkt. Open en dicht maken is algauw 1/2 uur.
Werkt terug als nieuw. Toen ze de mogelijkse prijs te horen kregen was er al sprake van "Niet laten herstelllen".
Nu gratis hersteld in minder als een uurtje werk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan