Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik de computer uit wil zetten, [via start afsluiten en/of opnieuw opstarten] blijft hij hangen bij het blauwe afsluitscherm.
Ik moet uiteindelijk de powerknop 4 sec indrukken om mijn computer uit te zetten.
Bij het weer aanzetten kom ik bij het opstartscherm [ windows normaal opstarten of veilige modus] en start de computer probleemloos op.

Ik heb met het progje ''enchancemyse7en'' de waarden aangepast m.b.t. afsluiten lopende programma enz..maar ook dat werkt niet optimaal.

Hoe los ik dit probleem op?
Ik heb geen schijfje van Windows 7 Pro
De Computerfirma waar ik mijn computer gekocht heb heeft dat samen met wat andere programma's er op gezet .
Een andere vraag is ook :is het een software of een hardwarematige kwestie ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb je bericht zoals je kunt zien aangepast ...
het is niet de bedoeling om deze in het vet of met hoofdletters te plaatsen dit komt allezins verkeerd over !

daar jij dus een computer gekocht heb die dan al voorgeinstalleerd was ... is er ook een recovery partitie aanwezig waarmee je deze terug naar de fabrieksinstelling zet ....
de programma's ben je dan ook kwijt ... tevens vraag ik me af over welke programma's jij het hier heb !

je zegt dat deze blijft hangen in het blauwe afsluitscherm ...en waarschijnlijk is deze dan nog bezig met een bewerking maar dien je gewoon effe geduldig te zijn .!
of is het zo dat deze gedurende 1 uur blijft hangen in het blauwe afsluitscherm ... ( ik noem 1 uur maar dit is dus overdreven en zal waarschijnlijk ook niet zolang duren !)
 
Doe eens het volgende:
(1) Zet je computer helemaal uit. Doe de voeding er uit en evt. zelfs de batterijen. Druk herhaalde keren op de powerknop, zodat alle reststroom er uit is.
(2) Daarna opstarten en dan eens op de Windows-toets + X gelijktijdig klikken. Typ in de opdrachtprompt als administrator achter Windows32: sfc /scannow + <enter> en wacht tot het 100% gedaan is. Wellicht heeft Windows correcties aangebracht en kan het zijn dat alles terug goed loopt.
Je kunt ook eens de Windowstoets + R gelijktijdig indrukken en je typt in het venster perfmon /report en laat het draaien totdat je een rapport krijgt en lees wat je moet doen en of wat er verkeerd is. Vergeet bij sfc /scannow en perfmon /report de spatie niet.
Verder vertel je niet of je herstelpunten hebt of een Systeemkopie (Image), want dat kan je nog nodig hebben.

Nota: ik heb dit bericht gestuurd vooraleer ik wist dat Qtex al geantwoord had. Je kan beide raadgevingen gebruiken. Er is geen conflict.
 
nou ik ben blij met elk advies over dit probleem. en er is geen recovery partitie, windows 7 pro is direct van 1 v/d servers van de computerzaak geinstalleert.

Ik heb daar wel om gevraagd maar dat was niet mogelijk. ik ga de door jou aangegeven opties uitproberen en je hoort daar nog over.
alvast bedankt Roberto
 
indien je na het toepassen van de sfc /scannow nog steeds bemerkt dat het afsluiten van de computer lang duurt dan druk je eens op de Windows-toets en vervolgens op het linker pijltje en dan op enter. Je computer zal alle programma's afsluiten, en zichzelf uitschakelen.
*enkel voor de Windows 7 gebruikers.

*vanaf de Windows 8 kan men ook de computer afsluiten via het indrukken van de Alt+F4 toetsen.
 
nou ik ben blij met elk advies over dit probleem. en er is geen recovery partitie, windows 7 pro is direct van 1 v/d servers van de computerzaak geinstalleert.

Ik heb daar wel om gevraagd maar dat was niet mogelijk. ik ga de door jou aangegeven opties uitproberen en je hoort daar nog over.
alvast bedankt Roberto

éénmaal je computer/laptop terug in orde is zou ik toch aanraden om een "image" te nemen van je systeem , je kunt dit trouwens vergelijken met een "recovery"...
je kan zo'n image ofwel op een andere partitie zetten op dezelfde Harde Schijf (niet aan te raden want als je HD de geest geeft ben je niks meer met die image)
ofwel naar een andere harde schijf in je systeem ofwel naar een externe HD of naar een NAS of naar een grote USB stick , dus keus genoeg.
bij problemen zet je binnen het uur dan je computer terug naar het moment waarop je de image hebt genomen....
ik gebruik volgende : Aomei Backupper , http://www.backup-utility.com/download.html , maar daar ben je vrij in , er zijn nog goeie programma's.
succes ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan