Windows 10 computer uit slaapstand halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
In een recent verleden kon ik met de Enter-toets op mijn keybord de computer uit de slaap stand halen. Mijn 2 x 25.5 "-beeldschermen hebben in die slaapstand dan elk een oranje ledje aan de voorkant en die worden dan (onafhankelijk van elkaar: de ene na de andere) blauw. Je hoort de computer dan ook weer opstarten.

Dat gaat steeds moeizamer of lukt vaak helemaal niet meer. Ik weet niet of er een tijdsinstelling voor de slaapstand in de computer aan verbonden is, maar meestal lukt het alleen nog als ik op de aan/uitknop van de computer zelf druk.

Is dat nog aan te passen?
 
Soms handig te weten wat je gebruikt. Computer, laptop...
Veronderstel een desktop computer? Fabrieks PC? Zelfbouw? PS/2 of USB keyboard en/of muis?
Bij fabriekscomputer merk/type, bij zelfbouw moederbord, gpu.....

Ik heb een desktop: een ASUSTeK TUF Z390-PLUS GAMING (WIFI), Intel(R) Core(TM) i7-9700KF CPU @ 3.60 GHz, 8 core('s), 8 logische processor(s).

Mss niet het probleem, maar als je de computer altijd in slaapstand zet en geen koude start doet (volledig uit/aan) maar altijd slaapstand of hibernate gebruikt krijg je dit soort problemen. (Info/links om power/sleep/hibernate etc instellingen aan te passen zijn al gegeven.)

DIt al eens nagezien? (Engels screenshot maar Ik gebruik nu eenmaal een US versie.) Tip: device manager = apparaatbeheer

Bekijk bijlage 252255
Die optie heb ik niet...
 
in bericht #16 zegt theplayer die optie heb ik niet ...en begaat zo weer de vergissing aangezien "die optie "aangevinkt is !

Ashampoo_Snap_dinsdag 28 juni 2022_00h53m39s_001_.jpg


*mogelijk dat een instelling in het register het verhinderd dat de computer ontwaakt via de enter toets of de wake toets .
opmerking : De sluimerstand is bijvoorbeeld niet beschikbaar op pc's met InstantGo.
 
Het enige zinnige dat ik nog lees als hint :

1656402646682.png


Ander toetsenbord dan vroeger ?
Driver al eens tot herinstallatie gedwongen ? -> in apparaat beheer verwijderen van zowel apparaat als drivers en dan PC herstarten, dan herinstalleert Windows spontaan die driver.
 
eerder schreef ik een opmerking neer betreffende InstantGo
verklaring :
InstantGO is een hardwarefunctie die wordt geïnstalleerd en geïmplementeerd door de computerfabrikant.
U kunt controleren of InstantGO beschikbaar is op uw computer.
1. Klik met de rechtermuisknop op de knop Start en selecteer Opdrachtprompt (Admin).
2. Typ de volgende opdracht.
powercfg /a
Druk op Enter.
Als de resultaten laten zien dat Stand-by <Connected> beschikbaar is, dan heb je InstantGO op de computer.

Ashampoo_Snap_dinsdag 28 juni 2022_09h50m28s_001_.jpg
 
In een recent verleden kon ik met de Enter-toets op mijn keybord de computer uit de slaap stand halen.
Was dat dezelfde configuratie die je nu nog gebruikt?
Of is er iets, wat dan ook, veranderd? (Toetsenbord, muis, grafische kaart...)

Zelfde ivm software of windows/driver updates/versie? (Eventueel update geschiedenis controleren, ergens updates op een datum het ongeveer begonnen is?)
Dit soort problemen kan vaak door andere software, drivers bios settings of updates beïnvloed worden.
 
@theplayer aangezien je een merk pc gebruikt dien je eens na te gaan of InstantGo aanwezig is ..
lees bericht 22 hierop na ..
opmerking : *indien deze aanwezig zou zijn en bij stand-by Connected vermeld word dan is de sluimer stand niet beschikbaar ! werd eerder al vermeld in bericht 18.
 
De recente hints gaan de verkeerde kant op want volgens TS werkte het vroeger wel goed !
En is de hardware ongewijzigd.

Dus die InstantGo is een vals spoor, tenzij de TS niet helemaal volledig of correct bericht hierover.
 
de Asus is een merk pc en this aan de verkoper die dan beslist of die InstantGo meegeleverd word of niet .. de ts zegt wel dat het vroeger wel heeft gewerkt .. maar bevestigd nergens of dit onder hetzelfde systeempje was.. ik heb eerder de indruk dat dit "systeempje "onderwijl vervangen werd .
 
Voor alle duidelijkheid. Ik gebruik al zo'n 10 jaar geen muis meer, maar een Wacom Intuos S met pen! (nooit polsklachten!) Ook daarmee kan ik rechts en links klikken.

Uit #22:
1. Klik met de rechtermuisknop op de knop Start en selecteer Opdrachtprompt (Admin).
Daar komt geen Opdrachtprompt in voor en zeker niet als Admin...! Die kan ik dus niet selecteren
Op Start klikken levert alleen een zoekopdracht op, bijv. om Opdrachtprompt in te geven...!
 
in de Windows 11 dien je via de zoekopdracht de opdrachtprompt aan te roepen ..daarna rechts klik op deze en uitvoeren als admin.

Ashampoo_Snap_woensdag 29 juni 2022_19h38m57s_001_.jpg

ik heb deze vervolgens vast gemaakt aan start ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan