Windows 10 computer uit slaapstand halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
In een recent verleden kon ik met de Enter-toets op mijn keybord de computer uit de slaap stand halen. Mijn 2 x 25.5 "-beeldschermen hebben in die slaapstand dan elk een oranje ledje aan de voorkant en die worden dan (onafhankelijk van elkaar: de ene na de andere) blauw. Je hoort de computer dan ook weer opstarten.

Dat gaat steeds moeizamer of lukt vaak helemaal niet meer. Ik weet niet of er een tijdsinstelling voor de slaapstand in de computer aan verbonden is, maar meestal lukt het alleen nog als ik op de aan/uitknop van de computer zelf druk.

Is dat nog aan te passen?
 
in de Windows 10 dien je toch maar gewoon rechtsklik op start te doen en vervolgend de opdrachtprompt ( administrator ) aan te klikken ..
of het moet zijn dat de opdrachtprompt vervangen is door de powershell maar dan nog kun je deze via de instellingen toevoegen aan start ..
 
in de Windows 11 dien je via de zoekopdracht de opdrachtprompt aan te roepen ..daarna rechts klik op deze en uitvoeren als admin.

Bekijk bijlage 252264
ik heb deze vervolgens vast gemaakt aan start ..
Dat kan je zo doen, maar is niet de Windows 11 manier...
In Win 11 is de nieuwe Terminal die zowel opdrachtprompt als PowerShell en andere commandos verzameld heeft ..

1656526041900.png


en die zit nog altijd achter de rechter muisklik van de Start-knop ... (dat even terzijde)
 
als je het toch perséé vertikt om rechts te kilkken met een muis, dan doe je het als volgt:

(win toets) + x

kies ' Taakbeheer '

kies ' Bestand ' => ' Nieuwe Taak Uitvoeren '

Typ in het venster ' CMD ' en vink de optie ' Deze taak met admin.... maken ' en klik op ' OK '

dan krijg je dit:

1656527980273.png


een truc zoals een ander ......

S6!
 
dat WNI+X (dat schrijf je zo: WIN + x)

blijkbaar heeft je OS ( WIN 10 ) een ferme deuk gekregen is het een beetje ( zeer veel me dunkt ) ontregeld.

1656535671538.png


dit krijg je:

1656535734675.png


het uitvoeren venster verdwijnt uiteraard!
 
Voor alle duidelijkheid. Ik gebruik al zo'n 10 jaar geen muis meer, maar een Wacom Intuos S met pen! (nooit polsklachten!) Ook daarmee kan ik rechts en links klikken.

Uit #22:
1. Klik met de rechtermuisknop op de knop Start en selecteer Opdrachtprompt (Admin).
Daar komt geen Opdrachtprompt in voor en zeker niet als Admin...! Die kan ik dus niet selecteren
Op Start klikken levert alleen een zoekopdracht op, bijv. om Opdrachtprompt in te geven...!
Sorry hoor, maar dat zou je toch zelf even kunnen zoeken?
Of wacht, zal ik met plezier ook even voor je doen.

Hier zie, 10 sec en ik had 'm al:
https://www.google.com/search?q=windows+10+opdrachtprompt

Misschien kan je die link best opslaan in je favorieten?
Als je dan de opdrachtprompt nog eens nodig hebt maar weer niet vindt hoef je een volgende keer enkel maar die link aan te klikkken.
Als dat geen service is...
 
Laatst bewerkt:
@theplayer:

wat wij lezen, in #22, dat JIJ CMD als ADMINISTRATOR KAN UITVOEREN om iets te weten te komen, dmv een simpele test!!! OMDAT ( CMD als ADMINISTRATOR ) zogezegd NIET BESCHIKBAAR is op je Wacom tablet ( als aanwijs instrument ) !!!

zo te lezen, dit verhaal en andere topics van jou krijg ik de indruk dat je er echt niks vanaf weet ...

nog veel S6 , over en out.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan