Windows 11 CPU erg belast

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reedes geruiume tijd merk ik dat de temperatuur van de CPU sterk oploopt tot tegen de 100°C; Na een tijdje daalt hij weer.
Met advanced system care ben ik gaan opzoekn wat de oorzaak is. Ik zie dat bepaalde processen de oorzaak zijn. Bijvoorbeeld een proces " speciale tekens" neemt 48% van de CPU belasting in beslag waardoor samen met andezre processen deze regelmatig sterk belast wordt. Als ik dit proces handmatig beeindig gaat CPU belasting zeer sterk naar beneden en daalt ook de temperatuur.
Iemand idee wat dit is en of dit noodzakelijk is?
 
Ik heb eigenlijk nog nooit van een process speciale tekens gehoord. Ik vraag me af of dit zelfs bestaat.
Maar als de temp oploopt tot 100 graden is er zo wie zo iets niet in orde met de koeling.
Of misschien een bepaalde besmetting te pakken
 
1634338219531.png

Dit zijn de speciale tekens in W10. Deze kunnen de processor niet belasten tot 100°
 
Mij ook onbekend en ik vind niet welke service het is. Op het moment dat het optreed en ik zie het, beëindig ik het proces en cpu belasting en temperatuur gaan onmiddellijk naar normale toestand.
 
Ik denk dat er dan een besmetting actief is, maar meestal is dat niet op die manier te stoppen. Meestal zijn dit soort dingen iets agressiever, dus op zich ook wel weer iets geks.
Doe eens een scan met een live cd. Er zijn er genoeg te vinden op internet.
Hiermee boot je dan dus vanaf een CD of USB stick en dan scan je zonder dat er ook maar iets is opgestart van Windows.

Ik zou het eerst eens met Kaspersky proberen: https://support.kaspersky.com/14226
 
Misschien iets anders draaien voor Online Synchronisatie of iets anders in the cloud dat moeite heeft met speciale tekens ?

Want speciale tekens is volgens mij geen proces. Wat wel kan is dat u inderdaad een bestandsnaam heeft met een speciaal teken waarmee iets niet overweg kan.
Maar wat ? Toch eens kijken wat de hoogste processorbelasting geeft in taakbeheer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan