Hardware Opstartprobleem MB 990fxa-gd65 met Fx 8150 CPU en 860 EVO SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, Mijn PC heeft een vreemd probleem. Om de zoveel tijd weigert de PC op te starten en zie ik een foutmelding 0X000000e en hij bevriest verder. Heb de hele maand december problemen gehad, daarna prima echter afgelopen week weer dezelfde ellende. Het is mij gelukt om de PC weer aan de praat te krijgen, maar ik moet hem nu in de slaapstand zetten als ik hem uit wil doen. De SSD heb ik ook enkele dagen aangfesloten op mijn oude Dell Optipex en daar werkte deze prima. Als ik vanuit slaapstand op kan starten dan is het MB niet defect (?) dus op dit moment weet ik niet meer waar ik het euvel zoeken moet.

Suggesties zijn meer dan welkom.

Alvast dank....



Grtzzzzzzz...................


990FXA-GD65
CPU FX 8150
24GB Ram geheugen
Radeon 470 8GB geheugen

en nog twee conventionele SATA schijven


verder niets bijzonders

PS vergeet te vermelden dat ik het BIOS via de MSI site heb gedownload en geïnstalleerd
 
@ Skippy dank voor het meedenken. De voeding heb ik ong. 1 jaar geleden vervangen door een B 700 H. Was niet goedkoop maar wel een goede reputatie. Ik betwijfel of het aan de voeding ligt. Heb het Ram geheugen ook al diverse malen laten testen. Zelf neig ik ( als leek ) ook naar het MB. Het zou inmiddels zo'n 10 jaar of meer oud zijn. Van de andere kant, op de doos staat "Military Class". Nu kan dat een referentie voor degelijkheid zijn of bull-shit voor propaganda verkoop. Mocht het zo zijn dat het MB defect is dan zal ik met plezier een nieuw alternatief aanschaffen.
 
Googlen van Military Class leert me dat dit enkel slaat op enkele extreme condities waar het MB tegen bestand zou zijn : hogere temperaturen, lage luchtdruk, schokbestendigheid en dergelijke. Maar er staat ook overal dat het voor gebruikers in gewone omstandigheden geen moer uitmaakt.

Het is zeker géén referentie voor degelijkheid en er is ook geen controle op wie dit op de dozen zet. Vooral marketing dus ...
 
Alles gaat ooit een keer kapot.

Ik heb wel eens op vakantie een militaire tank op de heide zien staan met pech.
Dus ja, wat zegt Military Class nu eigenlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan