cue files

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Kent er iemand een goede free tool om cue files om te zetten naar mp3?

Groetjes,


Ed
 
ja mooie uitleg maar er zijn kleine progjes die daar voor bestaan zoals ik in die link stuurde,
maar dit is een betalende versie enkel geldig voor 30 dagen vrij gebruik,
versta je
enfin, ik lees morgen nog even verder moet terug aan het werk
alvast bedankt

ed
 
ik denk het niet, lees even dit hier

https://www.coolutils.com/CUE-to-MP3

ed

Een cue bestand IS een tekst based bestand zoals reeds vermeld. En zoals je link refereerd, een bestand dat META data bevat. Metadata zijn gegevens die bij een ander gegevensbestand horen. Daarin staat bijkomende informatie. Zoals in dit geval; de trackname, de lengte van de track, wanneer elke track begint, de autheur, ...
Metadata zoals een cue bestand bevat dus GEEN muziek. Je kan dat om die reden dan ook niet omzetten naar muziek.
Zoals vermeld hoort deze metadata bij een ander bestand, welke wel de muziek bevat.
Nu heb je net het belangrijkste gegeven niet vermeld. Welk is dit data bestand? Een FLAC bestand? IMG, ISO, MP3, ...
Dit kan zowat alles zijn wat een volledige rip bevat van het bronmedium (meestal een audio CD).

http://www.techsupportalert.com/How-to-rip-to-play-and-split-one-album-flac-files
 
Misschien ook een bin bestand aanwezig ?
Zo ja kun je het openen met bijvoorbeeld Power Iso.

Een Bin bestand is min of meer te vergelijken met een Image bestand. In het Cue bestand staat de informatie van heet Bin bestand.

Met alleen een Cue bestand kan je helemaal niets. Kun je ook zien aan de grootte van zo'n bestandje. Onmogelijk dat daar muziek in zit.

Als je Nero hebt, kun je het Bin bestand ook branden naar CD rom, of als deze te klein is naar DVD
 
Als het om cue + een bin file gaat, simpel uitpakken met poweriso of iets dergelijks. Ik veronderstel dat de bin file een gehele cd is. De cue heb je nodig om af te spelen(nero/alcohol/deamon tools, denk ook vlc player). Cue file maakt simpel je pc wijs dat je bin file een CD is om deze af te spelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan