Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Hallo mijn steunen en toeverlaat,

Sinds enige tijd (weken) heb ik last van een cursor die aan de haal gaat. Die begint dan spontaan .... (puntjes dus) te produceren op de plek waar ik geacht wordt iets in te vullen. Dat gebeurt niet tijdens het typen, maar wel als er iets getypt moet gaan worden. Op een data-entry moment dus. Met als gevolg dat ik regelmatig dat proces moet stoppen en al die puntjes (soms 100-den moet backspacen of op een andere manier moet verwijderen. Is dat mijn keybord of is het W10 die me dat aandoet?
 
Lijkt er dus op dat deze toets ( de punt dus ) op bepaalde momenten blijft hangen.

Is het een laptop dan is dit een lastig probleem. Als het contact versleten is, is dit moeilijk te vervangen. Blijft hij plakken is dat met wat geduld wel te verhelpen. Ligt er aan welke laptop het is, maar meestal moet hij gedemonteerd worden om daar bij te komen.

Is het een pc zou ik gewoon een ander keyboard proberen, of eerst het huidige keyboard schoonmaken.
Vaak lukt het om de toets er af te wippen met een klein schroevendraaiertje of beter nog een kunststof spateltje of lepeltje, maar doe dit voorzichtig zodat er niets breekt en je niets van de printplaat beschadigd.
Je zal verbaast staan wat er onder een toets vandaan kan komen.
 
Hallo Skippy, Ik kan me voorstellen dat je dit antwoord geeft. In eerste instantie dacht ik inderdaad hetzelfde, maar wat ik vreemd vind is dat het steeds een puntje is, terwijl ik in het geheel geen puntje heb ingetoets. De suggestie om een ander toetsenbord te proberen lijkt me ook heel logisch. Beetje stom dat ik daar zelf niet op ben gekomen. Was een beetje te gefixeerd op mijn eigen idee over het Puntje. Ga dat zeker ook proberen en laat van me horen. Bedankt voor je verhelderende antwoord!
 
Helemaal niet gek hoor als er een toets blijft hangen die je op dat moment niet gebruikt. Komt vaker voor.
Moet je soms eens kijken wat ik hier uit een toetsenbord verwijder, om dat ding weer werkend te maken. Soms lijkt het alsof er een glas Cola in is geleegd en plakt de boel binnenin.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan