Windows 10 Cursor steeds plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

louwe

Steunend lid
Vip Lid
Hoe komt het wanneer ik iets wil zoeken in Google of Mozilla Firefox ,
dat ik altijd eerst de cursor moet aantikken voor ik kan schrijven.

Normaal is het toch zo , wanneer ik Google oproep voor een zoekwerk ,
dat ik dan onmiddellijk kan zoeken , zonder eerst nog de cursor nogmaals te plaatsen ?

Met vriendelijke groet.
Hou je veilig.
Louwe

In Chrome kan je in ieder geval in Google meteen in de zoekbalk beginnen te typen. Mozilla Firefox heb ik niet, dat kan ik dus niet proberen. Maar mijn vrouw heeft die en als dat zo was zoals jij beschrijft denk ik dat ze het daar ook moeilijk mee zou hebben. Dus denk ik dat mijn vrouw daar geen problemen in ondervind. Aan wat het dan zou kunnen liggen, heb ik geen flauw idee. Maar het lijkt mij inderdaad niet normaal dat je eerst nog eens in de zoekbalk moet gaan klikken voor je kan beginnen typen.

Hier start Chrome op dat ik meteen in de adresbalk kan tikken en niet in de zoekbalk. Ik zou ook niet weten waar dit te veranderen is.

Chrome.jpg

cursor.png

Bij mij in Google gaat die meteen in de zoekbalk gaan pinken, kan daar dus ook meteen gaan typen. Ik moet wel zeggen, Google staat in mijn favorieten. Dit heeft er misschien mee te maken.

Niet afhankelijk van je browser, maar wel van je zoekmachine... vandaar dat @Skippy iets anders ziet dan @cve...
En die 'focus' wordt bepaald door processen ... als er vb. een extensie is die nog 'iets' doet nadat je browser zelf al opgestart is, kan het zijn dat de cursor (actieve focus) op een andere plaats te zien is, maar nog vaker gewoon niet te zien is ... alles wat je tikt gaat dan verloren (in de NULL-buffer zoals dat heet). Door met de muis te klikken leg je de focus waar je hem wil hebben.

Dat uitzoeken om te weten hoe het komt is onbegonnen werk, zeker in Chrome met zijn dozijn of meer gelijktijdige processen.

Wat je ook kan doen is als je niet incognito wil gaan is: onder google naar setting gaan, dan naar tab "bij opstarten en daar google.be invullen en zou normaal moeten werken.
google.be

Knipsel.PNG

Ook bij vormgeving het zelfde invullen: google.be

Knipsel2.PNG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan