Status
Niet open voor verdere reacties.
®

®DaddyCool

Gast
Dit topic is meer als info bedoeld.

4447-datarecuperatie01.jpg


Gisteren kwam mijn schoonzoon aandraven met zijn externe HD die niet meer wou werken.
Hij had tevens zijn PC bij ter nazicht.
Resultaat van nazicht : Harde schijf staat muurvast en draait niet meer. Geluidjes van ( precies een motortje dat wil draaien en een zoemgeluid geeft en dan ophoudt. Een tijdje nadien weer probeert enz.
Ook bleef de PC bij het opstarten vast te lopen op het eerste Bios beeld.

Als dat nu gewone dingen zijn die daar opstaan is dat al heel erg maar dit is nu heel erg want al de foto's van zijn kids en de familie staan daar op vanaf 1996 tot nu. Om de tranen in uw ogen te krijgen dus.

Veel mensen zullen dat al meegemaakt hebben vandaar dat ik hier een tip meegeef hoe dit op te lossen als je het vele geld er voor tenmiste er over hebt. (+/- 600€) voor pariculieren. Voor bedrijven is dat zelfs nog een heel pak duurder.

Vroeger kon men alleen bij bedrijven terecht in Nederland, niet zo evident.
Nu kan je dat ook in België. Zie URL :
Nederlands

Contact:

Maverg NV
Rozendaalstraat 14 Entiteit 4
8900 Ieper

Tel. 057-36.60.60
Fax. 057-36.50.40

info@datarecuperatie.be


Volgende zaken kunnen wijzen op een defecte harddisk:

- De harde schijf maakt tikkende geluiden

- De harde schijf maakt een raar muziekje (serieus !)

- De harde schijf maakt gierende of ratelende geluiden

- De harde schijf ruikt verbrand; soms kunnen sommige onderdelen zelfs roken

- De harde schijf wordt niet meer door de bios of windows / OS X / Linux / Etc... herkend

- Windows / OS X / Linux / Etc... wil niet meer opstarten

- De computer blijft plots hangen terwijl U aan het werk bent

- Uw harde schijf blijkt plots een onwaarschijnlijke grootte te hebben (bvb 0 GB of 10000 GB)

- Uw harde schijf verschijnt nog in de bios maar de normale benaming is vervangen door een andere

Al deze symptomen kunnen wijzen op een defecte harddisk.
In de eerste vier gevallen is het kwestie de harde schijf zo snel mogelijk af te zetten. Iedere seconde dat de schijf nog aanligt kan ze verder beschadigd geraken.
Heeft U nog de kans om de PC tijdelijk op te starten, maak dan zo vlug mogelijk een backup vooraleer de schijf helemaal sneuvelt.

Lukt dat niet meer, stuur dan de schijf naar ons. In de meeste gevallen kunnen we de data nog redden.

Vermits mijn schoonzoon dit nu daadwerkelijk gaat laten uitvoeren hou ik je hier op de hoogte van hoe het allemaal is verlopen. Zo krijgen ook jullie zicht op zo'n operatie en wat dit allemaal inhoudt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Alles hier klopt maar...... het bevestigd wel het nut van een backup op tijd en stond. Foto' er op laten staan van 1996, is volgens mij vragen om die kwijt te spelen. Een dvd kost pakweg 1€. Als ge jaarlijks 2 dvd's vol foto's kunt krijgen, dan denk ik dat ge al behoorlijk wat foto's zult genomen hebben. Ik maak regelmatig een backup en neem daarbij jaarlijks een dvd op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan