Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijk hier dan eens:

€ 0,69 per Kwh + € 0,25 connectiekost per minuut!!!!!!!!

Infrastructuurcomponent door AllegoElektriciteitscomponent door Vandebron
(€ / kWh)
Totaal
€ / kWhConnectietarief nadat het snelladen gestopt is (€/min)
Allego Snellaadnetwerk*0,570,25**0,12€ 0,69 / kWh
 
Misschien is dit een beetje duidelijker:

Standaardtarieven snel laden (DC en AC beschikbaar vermogen >22 kW)Infrastructuurcomponent door AllegoElektriciteitscomponent door Vandebron
(€ / kWh)
Totaal
€ / kWhConnectietarief nadat het snelladen gestopt is (€/min)
Allego Snellaadnetwerk*0,570,25**0,12€ 0,69 / kWh
 
Linkje dat ik gaf staat dit

Openbare laadpalen in gemeenten

Allego heeft in verschillende gemeenten in Nederland openbare oplaadpunten geplaatst. Hier geldt een laadprijs die is opgebouwd uit twee componenten. Een component voor de infrastructuur en een voor de elektriciteit.
Standaardtarieven openbaar laden (AC beschikbaar vermogen tot 22 kW) Infrastructuurcomponent door Allego Elektriciteitscomponent door Vandebron Totaal
€ 0,22 € 0,12 € 0,34 per kWh
Dit bedrag is inclusief BTW en excl. een eventuele opslag die door uw laaddienstverlener (behorend bij uw laadpas) wordt berekend.
Let op!

Per gemeente kunnen er afwijkende afspraken zijn in verband met een bijdrage van de gemeente. Deze afwijkende afspraken gelden op dit moment voor de volgende gemeenten:
Infrastructuurcomponent door Allego Elektriciteitscomponent door Vandebron Totaal
Gemeente Arnhem € 0,19 € 0,12 € 0,31 per kWh
In gemeente Arnhem is er een connectietarief van kracht. Dit is een tarief dat in gaat wanneer uw e-auto aan een oplaadpaal verbonden is zonder dat deze oplaadt. Dit tarief is van toepassing tussen 9.00 en 21.00u in het betaald parkeren en parkeervergunningen-gebied van gemeente Arnhem. De kosten hiervoor zijn €1,20 per uur.
Infrastructuurcomponent door Allego Elektriciteitscomponent door Vandebron Totaal
Gemeente Almere € 0,19 € 0,12 € 0,31 per kWh
Is het een MRA-laadpaal?

Dan zijn er afwijkende laadtarieven van toepassing. Met een MRA-e abonnement betaalt u €0,28 per kWh (inclusief BTW en kosten van de laaddienstverlener). Zonder abonnement betaalt u de standaard prijs van €0,32 per kWh (inclusief BTW). Dit bedrag wordt in rekening gebracht bij uw laaddienstverlener (behorend bij uw laadpas). Afhankelijk van uw laaddienstverlener worden dan nog aanvullende kosten in rekening gebracht. Meer informatie vindt u op openbaarladen.nl/mra.
 
Dan moet je gewoon in uw link over informatie over tarieven eens klikken op snelladers.

Met uw openbare laders tot 22 Kw sta je al vlug 2 uur of langer te wachten.
 
Zelf kom ik met mijn 16,5 kWh accu aan een gemiddeld benzineverbruik van minder dan 1L/100 km.

Ik moet zondag een ritje van minstens 400 km maken waarvan 300 km op de autosnelweg. Onderweg geen mogelijkheden om op te laden en ter plaatse zou ik een kabel van minstens 25 meter nodig hebben om met een gewoon stopcontact op te laden.
Hoever zou ik komen met uw 16,5 kwh accu of met een e-wagen?
 
Met 16,5 kW doe je ±85 km. Ik doe wekelijks een afstand van 96 km naar mijn 2de verblijf en het grootste gedeelte van de weg is autoweg. Tot 118 km/u rij ik deze 85 km elektrisch en in totale stilte. Daarna komt de benzinemotor helpen, maar desondanks blijft de accu ook werken. Door vertragen en remmen komt er een beetje stroom bij. Dit wordt geregeld door het 'Battery Management System (Orion)'. Ik zie wat er gebeurd op de display van de wagen en kan drie opties instellen met mijn GSM. Hierop staat een Appje van Torque Pro, aangepast door Orion. Volgende maand is het vier jaar dat deze accu is ingebouwd in mijn 'oude' Prius.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan