Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij defragmenteren met Glaryys Utilities heb ik vastgesteld dat na het defragmenteren , en het terug analyseren (ter kontrole per toeval) de oude toestand terug verschijnt (niks gedrefragmenteerd).scherm volledig groen, daarna terug mengeling rode en andere vlakjes)

Heeft dit te maken met de gratis versie (andere zaken werken wel) of is het programma aangepast, of heeft dit iets met windows 10 te maken??

Gebruikte dit in een cursus , dus als het niet werkt , niet meer uitleggen. Was me nooit opgevallen voordien.
 
Tip, gebruik geen defragmenteerprogramma's en zet die van W10 uit, de laatste doet het automatisch overigens.
Ook die optimalisatie software is onzin.

Maar..... het is helemaal niet nodig, er wordt niets sneller met een NTFS bestandssyteem, er wordt eerst in de MFT gekeken waar een bestand staat en de huidige schijven zijn zo snel dat je helemaal niets merkt van die eventuele extra schrijf/leeskopbeweging.

Miss. beter druk maken over alles wat mee opstart wat de boel vertraagd.
 
NTFS is minder onderhevig aan fragmentatie dan bijvoorbeeld FAT, maar optimaal is het niet. Fragmentatie kan voorkomen. Traditionele schijven zijn niet zoveel sneller dan vroeger. Er zijn wel een paar technieken bijgekomen die het lees en schrijfproces optimaliseren door een aantal opdrachten in een queue te plaatsen en zo de afstanden te minimaliseren. Schijven draaien tegen 5100 of 7200 RPM. Altijd zo geweest. Enterprise level kunnen ook 10k en 15k halen.

Nu is het wel zo dat fragmentatie inderdaad meestal niet zozeer de hoofdoorzaak is van vertragingen.
Tools voor allerhande optimalisatie ben ik ook niet voor te vinden. Achterhaald en meestal een onnodige extra belasting voor je systeem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan