Status
Niet open voor verdere reacties.
Goeienavond,

hoe moet ik het klaarspelen dat alles wat automatisch in mijn documenten komt en bij muziek, foto's enz, dit op een andere schijf automatisch geplaatst wordt ipv op de C-schijf in mijn map documenten, muziek en foto's?
Heb ik het zowat duidelijk uitgelegd, anders loopt mijn C-schijf vol en ik heb schijven genoeg in pc en daarrond.

thx op voorhand
 
ik heb Windows 10 en doe het als volgt :

maak op die andere schijf volgende mappen aan : "afbeeldingen" , "Documenten" , Muziek" , "Video's .
ik de verkenner in de links kolom onder "deze pc" klik je nu rechts als 1ste op "afbeeldingen" , "eigenschappen" , "locatie"...
daar kan je kiezen voor "verplaatsen" , kies dus de map "afbeeldingen" die je aangemaakt hebt op de andere schijf , en klik dan eerst onderaan op "toepassen" , er zal gevraagd worden of je alle bestanden naar deze nieuwe locatie wilt verplaatsen , bevestig met ok en de bestanden worden gekopieerd.
eenmaal gekopieerd kan je dan onderaan op ok klikken.

volg deze werkwijze voor de andere mappen ook.

afbeeld.jpgafbeeld2.jpg

dit is althans zoals ik het altijd doe....
 
@TonTon

Dit is de gebruikelijk manier. Zo werkt het ook met Windows 7, al krijg je dan wel een iets andere popup te zien. Maar wel met dezelfde mogelijkheid om een map op te nemen voor de betreffende bibliotheek naar een andere schijf of partitie.
 
nee , niet doen ! als je rechts klikt op zo'n map en dan kies voor "eigenschappen" en dan "locatie" zal je , indien je het correct heb gedaan , zien dat de locatie is veranderd van C naar de plaats op die andere schijf...
ik post straks een afbeelding van hoe het er bij mij uitziet en ook zo zou moeten uitzien bij U , anders heb je iets verkeerd gedaan , dus zeker GEEN MAPPEN WISSEN !
 
dus : ik heb mijn mappen verplaatst naar de schijf D zoals ik aangegeven heb in post #4...
als ik nu dus in de verkenner rechts klik op de map "afbeeldingen" onder "deze PC" en kies voor "eigenschappen" en dan "locatie" kan je zien dat daar staat "D:/Afbeeldingen".....ik heb de verkenner zo geopend dat je ook mijn D schijf ziet.
ik hoop dat het nu duidelijker is ?
Mvg,
TonTon.

Screen Shot 07-16-16 at 09.43 AM.jpg
 
dus : ik heb mijn mappen verplaatst naar de schijf D zoals ik aangegeven heb in post #4...
als ik nu dus in de verkenner rechts klik op de map "afbeeldingen" onder "deze PC" en kies voor "eigenschappen" en dan "locatie" kan je zien dat daar staat "D:/Afbeeldingen".....ik heb de verkenner zo geopend dat je ook mijn D schijf ziet.
ik hoop dat het nu duidelijker is ?
Mvg,
TonTon.

Bekijk bijlage 17160

Schitterend, bedankt hoor. Dit mag afgesloten worden. Nogmaals mijn grote dank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan