Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi, Ik heb vandaag de anti-virus van Sophos geinstalleerd. Alles leek prima te gaan.
Scan laten lopen, geen threats gevonden.
Nu wil ik via google chrome naar facebook, maar geeft aan deze pagina niet bereikbaar. Ook bij Youtube, bij deze site.
Geen enkele site meer bereikbaar.
Email werkt wel gewoon en zelfs Spotnet deed het.
Google chrome gereset, zelfde probleem
Sophos weer verwijdert en nu wel weer alles bereikbaar.
Moet ik iets instellen of zo bij Sophos? Volgens mij niet veel wat je kunt instellen zover ik gezien heb.
Help please!

Sonia1965
 
eerst zeg je dat je je heb geregistreerd maar daarna vermeld je dat dat zelfs niet lukte > zijn dit geen tegenstrijdigheden !
ik heb me geregistreerd, ik sta als beschermd in het overzicht van hun. Maar ik heb nooit een wachtwoord ingegeven want hij pakte niks. Dus vreemd genoeg als ik nu op de site ga terwijl ik Sophos niet geinstalleerd heb, sta ik toch als beschermd aangegeven. Snap jij hem nog? ik ook niet.
 
Ik heb Sophos nu NIET geinstalleerd op de pc. Nu kan ik dus naar de homepage en als ik wil inloggen dan geeft hij vanzelf een wachtwoord in...
Nu kom ik op de pagina waar ik dingen kan instellen. Alles staat op groen. En de drie blauwe bolletjes staan op ON.
Als ik Sophos nu weer installeer dan kom ik toch niet meer op internet. Ik heb het inmiddels 4x geprobeerd.
 
ja ik snap dat ... dit komt omdat jij eerder sophos geinstalleerd en geregistreerd had bij hen ..maar nooit je toestel (device) verwijderd heb op de site van sophos zelf ..
zie bericht #16 eens na ...daar staat in de voorlaatste afbeelding 3 opties ..
-return -device name -remove aangezien jij dus de Sophos verwijderd had diende je deze ook op de site bij hen te verwijderen door de optie "remove " te nemen ..
 
ik hoop voor u dat het goed komt ... heb er zelf nooit problemen meegehad ...aangezien ik steeds via creditcard betaalde .
steeds had ik mijn licentie binnen de 15 minuten .
 
Ik heb Sophos nu NIET geinstalleerd op de pc. Nu kan ik dus naar de homepage en als ik wil inloggen dan geeft hij vanzelf een wachtwoord in...
Nu kom ik op de pagina waar ik dingen kan instellen. Alles staat op groen. En de drie blauwe bolletjes staan op ON.
Als ik Sophos nu weer installeer dan kom ik toch niet meer op internet. Ik heb het inmiddels 4x geprobeerd.

das raar hier heb ik dus geen enkel probleem .. heb jij buiten sophos er nog iets anders op staan ....ook Malwarbytes dient verwijderd te zijn want blijkbaar houd Sophos hier niet van .
 
das raar hier heb ik dus geen enkel probleem .. heb jij buiten sophos er nog iets anders op staan ....ook Malwarbytes dient verwijderd te zijn want blijkbaar houd Sophos hier niet van .

Dat is dan een tekortkoming van de Free versie, met de betaalde versie is bij de Exceptions section en daarna de blauwe button Antivirus, in te stellen welk programma hier geaccepteerd mag worden.
Je ziet dit dan terug in Sophos Home.

sophos.jpg
 
het is niet aan te passen in de free versie ...het is wel mogelijk om Malwarebytes te installeren nadat Sophos geinstalleerd werd ...
*installeer je eerst Malwarebytes en dan pas Sophos geeft Sophos aan dat de installatie niet door kan gaan ! (werd eerder al vermeld )
 
ja das dag en nacht verschil ...
Sophos is 4x door mij geinstalleerd en elke keer werkte het niet. Ook ben ik naar de pagina geweest nadat hij gedeinstalleerd was en alles ston op groen. Dus weer geprobeerd. Hetzelfde probleem.
Hierna pas maleware byte erop gezet en deze eens laten lopen. alles in quartaine gezet. Daarna opnieuw geinstalleerd en weer hetzelfde probleem.
Nu heb ik sinds gisteren avond de link en licentie ontvangen van AVG internet security 2016, ook hier lukt het niet. Krijg een foutmelding: Installatie mislukt. Beschrijving: updat kan niet worden voortgezet omdat bron/doelversie niet overeenkomen. Foutcode: 0xE001F94E
Op google gekeken, maar hier staat de oplossingen over andere producten van AVG maar niet internet security.
Dus nog even en ik gooi de pc het balkon af
 
Lijkt er op dat er ergens nog restanten staan van een oude antivirus installatie. Van een AVG versie zijn, maar zou ook van een andere fabrikant kunnen zijn.
Nou heb ik natuurlijk geen idee welke antivirus programma's je in het verleden allemaal al eens hebt geïnstalleerd.

Dit zou ook de reden kunnen zijn dat Sophos ook niet goed werkte.

Als je nog weet om welk oud beveilingsprogramma het gaat, zou je een removal tool kunnen gebruiken of proberen. Voor veel beveilingsprogramma's is deze te downloaden van de site van de makers.

Ik zal je alvast 1 link geven als je ooit een oudere versie van AVG had geinstalleerd, klik dan bij de groen 1 om de remover tool te downloaden en te installeren AVG-software verwijderen | AVG Ondersteuning
Veel fabrikanten hebben een soortgelijke tool ter download. Zoals voor McAffee http://us.mcafee.com/apps/supporttools/mcpr/mcpr.asp
 
Lijkt er op dat er ergens nog restanten staan van een oude antivirus installatie. Van een AVG versie zijn, maar zou ook van een andere fabrikant kunnen zijn.
Nou heb ik natuurlijk geen idee welke antivirus programma's je in het verleden allemaal al eens hebt geïnstalleerd.

Dit zou ook de reden kunnen zijn dat Sophos ook niet goed werkte.

Als je nog weet om welk oud beveilingsprogramma het gaat, zou je een removal tool kunnen gebruiken of proberen. Voor veel beveilingsprogramma's is deze te downloaden van de site van de makers.

Ik zal je alvast 1 link geven als je ooit een oudere versie van AVG had geinstalleerd, klik dan bij de groen 1 om de remover tool te downloaden en te installeren AVG-software verwijderen | AVG Ondersteuning
Veel fabrikanten hebben een soortgelijke tool ter download. Zoals voor McAffee http://us.mcafee.com/apps/supporttools/mcpr/mcpr.asp
Ik heb de AVG versies verwijdert met de removal tool van AVG.
Nu heb ik op google tig berichtjes nagelopen over die foutmelding en kwam een andere versie van internet security tegen. Ze hebben mij versie 693 gestuurd. En ik heb versie 742 gevonden. Met deze versie werkte het meteen. Dus AVG is met succes geinstalleerd en werkt ook nog :)
Overige programma's en internet toegang werkt ook.
Dus bedankt weer voor het meedenken allemaal. Het probleem AVG is opgelost.
Sophos zal voor mij altijd een mysterie blijven.
Topic kan gesloten worden...Thanks guys
 
Vreemd dat AVG een oudere versie heeft geleverd.

Maar goed, het werkt nu en dat is het belangrijkste.

Ik denk dat de removal tool goed werk heeft verricht.
Mogelijk was dit de reden dat Sophos het niet wilde doen, maar daar komen we moeilijk meer achter.

Ik ga hier een slotje op zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan