Windows 10 driver update

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik vraag me af of dit een goed programma is voor drivers te updaten, is een Give Away, (
Dumo is een gebruikersvriendelijke driver updater die je PC up-to-date en veilig houdt. Het gebruikt de nieuwste versies van de vereiste drivers voor de gebruikte Windows versie en detecteert de geïnstalleerde hardware automatisch.
Het staat voor Drivers Update Monitor en scant automatisch het systeem en identificeert alle geïnstalleerde drivers.) graag advies.

Hoewel men over de veiligheid en nuttigheid van zulke tools kan discutiëren, raden wij het gebruik van zulke tools doorgaans af.
Indien je wenst dat de drivers up-to-date zijn, raden we daarom aan om die zelf gaan te halen bij de website van de fabrikant van dat bepaalde onderdeel.
Meestal is het ook niet echt nodig dat je de laatste nieuwe drivers hebt. Persoonlijk ben ik voorstander (heeft me al dikwijls verlost van allerhande aanwezige kwalen). Maar langs de andere kant, "If it ain't broke, don't fix it". Maw, als het niet stuk is, herstel het dan niet. Zolang je geen problemen ondervind, dien je die dingen niet te upgraden.

Voor grafische kaarten bijvoorbeeld zie ik wel dikwijls vernieuwingen. Dus daar is het mss weer wel de moeite.

Zowel DUMo als SUMo geeft alleen informatie: 100% veilig.

Gewoon installeren dus, heb ik althans zojuist gedaan.

SUMo is overigens een van de beste en handigste programma’s die ik ken. Ik gebruik het iedere dag en maak daarna een herstelpunt.

Zowel DUMo als SUMo geeft alleen informatie: 100% veilig.

Gewoon installeren dus, heb ik althans zojuist gedaan.

SUMo is overigens een van de beste en handigste programma’s die ik ken. Ik gebruik het iedere dag en maak daarna een herstelpunt.
Welk nut heeft het updates te doen en DAARNA een herstelpunt maken?

Het is niet omdat het veilig is dat het ook nut heeft ... je gaat toch niet elke week met de auto naar de garage voor nazicht als er niets aan scheelt ?
Als alles werkt is het gewoon onzin om toch maar iets te proberen vinden dat je zou kunnen wijzigen of updaten toch ?

Overigens wat die programma's "verkopen" is gebakken lucht : Windows doet dat zelf ook al !

En als het eens niet meer werkt dan ga je geen gebruik maken van software die dingen probeert te vinden van god mag weten waar.

Nee, dan ga je naar de makers van de hardware om daar te zoeken naar de juiste drivers om het weer werkend te krijgen. Zijn deze er niet dat is het niet mogelijk tenzij er een handige knutselaar iets gevonden heeft om het toch op één of andere manier werkend te krijgen en dit op een forum heeft geplaatst. Danj kun je daar dankbaar gebruik van maken.

Welk nut heeft het updates te doen en DAARNA een herstelpunt maken?
Deze reactie begrijp ik (helemaal) niet.

Ik heb gemerkt dat je na een systeemherstel je updates weer kwijt bent en dan moet je het opnieuw doen.

Dus doe ik eerst de updates en maak dan een herstelpunt. Ik heb het niet over stuurprogramma’s.

Software updates lijken mij zeer nuttig om bij te houden, toch?

Ik heb gemerkt dat je na een systeemherstel je updates weer kwijt bent en dan moet je het opnieuw doen.

Dus doe ik eerst de updates en maak dan een herstelpunt. Ik heb het niet over stuurprogramma’s.

Software updates lijken mij zeer nuttig om bij te houden, toch?

Een herstelpunt is voornamelijk bedoeld om een "backup" (lees status van je systeem op dat moment) te maken van je systeembestanden. Dit wordt doorgaans gedaan voordat er een aanpassing gemaakt wordt aan het systeem, zoals met updates bijvoorbeeld. Stel dat daar iets serieus foutloopt, kan je altijd terug naar de situatie ervoor.

In een herstelpunt worden ook enkel systeembestanden meegenomen, dus geen geinstalleerde software of andere data bestanden.
Wil je een backup van je systeem plus alle software en data, neem dan een full backup met Windows of andere backup software. Dit kan niet met een herstelpunt.

Nog nooit heb ik een probleem gehad na een software update.

En, zoals gezegd zijn software updates wel degelijk weg na een systeemherstel. Ik spreek uit ervaring.

Zelfs de wekker staat dan terug op het moment van het herstelpunt.

Ik maak elke dag een herstelpunt, dus geen problemen. Back-ups doe ik niet aan, alleen wolkopslag.

Ik vind driver update programmas goed.
Ik heb zelf iobit driver booster pro én... was nodig.
Heeft maar eventjes 23 hardware drivers geupdate, pc sneller gemaakt en internet opgeschoond.
Nu werkt alles weer goed! (y)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan