driver vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9940

Gast
Hallo luitjes,

ik heb laatst Windows 7 Home Premium opnieuw op mijn Asus N73S geinstalleerd. Werkt perfect maar telkens als ik opstart dan komt er een hulpscherm op mijn bureaublad met de tekst:
"Je moet driver ATK0100 instaleren"
Ik weet niet wat die driver doet of waarvoor deze dient en ik heb me suf gezocht op de Asus site en op internet maar kan nergens die driver vinden, zelfs niet een antwoord op de vraag waarvoor die driver dient.
Iemand van jullie een idee waarvoor die driver is en waar ik die zou kunnen downloaden?

Alvast bedankt voor jullie meedenken.

Met vriendelijke groet
Crimpak
 
moet er na de vermelding Asus N73S geen letter M of V vermeld staan ...!
m.a.w. het gaat hier om de Asus N73SM of over de N73SV

de AIK0100 driver heeft betrekking met de FN hotkeys .
vraagje : ondervind jij problemen met je FN keys


er word verwezen naar de ATKACPI Driver and Hotkeys Related Untililities versie v1.0.0007
Ashampoo_Snap_2014.01.24_11h25m45s_001_.png
 
Hoi qtex
Er staat onder op de laptop inderdaad N73SM zag ik net. Is dit genoeg info om me te kunnen helpen???
Ik weet niet wat je bedoeld met FN hotkeys want zo'n deskundige ben ik nu ook weer niet. Wat zijn dat voor keys?

groetjes
Crimpak
 
hoi crimpak,

heb hier dezelfde laptop. De fn knop staat linksbeneden, rechts van CTRL.
Als je deze ingedrukt houd kan je bij de bovenste toetsen de tekens die links staan gebruiken.
vb houd fn toets ingedrukt en druk op F7 (er staat links ook een X) dus zal het scherm zwart moeten worden.
doe het terug opnieuw en je hebt terug beeld. Zo zijn er verschillende toetsen die je dan eventueel
kan gebruiken met de FN toets ingedrukt.
Als het bij jou niet werkt zal het aan je driver liggen dan.

groetjes Carlo.
 
FN keys zijn snel toetsen om een bepaalde functie op te starten dat aan die bepaalde toets is gelinkt...
bijv : indien je geen numeriek klavier heb om cijfers in te geven dan kun je met behulp van de fn toets + de letter K het cijfer 2 verkrijgen.
meer uitleg over de fn toetsen lees je hier Handige functies onder de Fn-toets
 
Hoi Carlo en qtex,
heb de FN toets uitgeprobeerd zoals Carlo aangaf en dat werkt perfect dus het heeft denk ik dus niets te maken met die driver ATK0100 die ik kennelijk moet hebben.
Ik heb inmiddels de site met handige functies onder de FN toets gedownload.
Maar mij is nog niet duidelijk waar ik die ATK0100 driver kan vinden voor mijn Asus laptop N73SM.
Noch op Google noch op de Asus website kon ik die vinden.

groetjes
Crimpak
 
Hoi Luc, heb de handleiding inmiddels gedownload. Bedankt voor je info.
Hoi Grominet, ik ga je advies uitproberen

bedankt jullie horen nog van me

groetjes
Crimpak
 
Bedankt Grominet, Luc, qtex, Carlo voor al jullie tips. Het is met jullie tips gelukt.
Ik ben helemaal geholpen en kan vanaf nu met al jullie tips zelf mijn drivers op orde houden. Grandioos wat ik met een paar tips van jullie heb geleerd.

Met vriendelijke groet
Crimpak
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan