DVD film afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een dvd met een film en wil die op mijn pc afspelen maar dat lukt niet. Hoe, wie of wat moet ik doen om die film te kunnen zien? Met mijn dvd-speler op TV lukt dat wel.
 
Selecteer in de map VIDEO-TS het eerste bestand met de naam VIDEO_TS "VIDEO_TS". Rectsklik er op en geef aan het altijd te openen met Uw media-player.
Een hele goede mediaspeler die weinig problemen geeft is VLC mediaplayer. Zie hier waar je die gratis kunt ophalen.
 
Inderdaad, VLC speelt nagenoeg alles af, maar deze player speelt alleen het geselecteerde bestand af.
Maar op een DVD staan meerdere bestanden die uiteindelijk de film zijn. Je herkend ze door naar de grootte te kijken. Meestal is het eerste bestand meer dan 1MB en heeft de naam zoals VTS_01_1
Zodra dit bestand is afgespeeld zal je het volgende bestand moeten openen en deze kan de naam hebben VTS_01_2
Daarna het volgende bestand tot je alle bestanden hebt gehad. dat is het einde van de film.

Als je een goede player wilt dat een DVD afspeelt zoals een DVD speler aangesloten op de televisie kan ik je Cyberlink Power DVD aanbevelen. Helaas niet gratis maar wel erg goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan