Windows 10 DVD +R wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcoPolo99

Steunend lid
Vip Lid
Dame komt bij mij langs met een DVD +R.
Speelt niet af en wordt evenmin herkend, niet op pc en evenmin op homecinema.
Op pc géén enkele foutmelding of iets dergelijks...
Op homecinema zegt die géén DVD...
Speelt wel af bij de dochter die deze DVD gebrand heeft met verjaardagsfeestje erop.
Moet erbij vermelden dat die DVD +R gebrand is in 1992...
Ik probeer die bij mij op de pc en op homecinema : niks, niemendal...
Via verkenner evenmin iets te zien, dus kan niets controleren.
Is er een manier om dit euvel te verhelpen?
Bepaald programma?
 
Dan heeft de dochter zeer veel geluk dat ze die DVD nog kan afspelen. Als u hardware deze niet kan lezen, dan kan je daar nietveel aan verhelpen. Sommige hardware gaat die mogelijk (met redelijk wat geluk dus) nog wel kunnen lezen. Je kan geen hardwareprobleem oplossen met software. Hoewel er zeer veel mensen u vanalles gaan aanbieden om uit te proberen, is zoiets weggesmeten tijd en moeite. Als uw lezer deze niet herkent, stopt het. Met wat geluk een andere computer met een ouder DVD station toen ze nog kwaliteit maakten (vb Plextor ofzo).
 
je zou eerst moeten weten op welke snelheid deze destijds gebrand werd ...
*heb hier zelf al meerdere cd's/ dvd's gebrand op een aanzienlijk hoge brandsnelheid wat dan resulteerde in een cd of dvd die enkel dan via deze pc af te spelen was ..
plaatste ik vervolgens deze cd's of dvd's in een ander afspeel apparaat dan gaf deze niet thuis aan en was deze niet te lezen of stond er blijkbaar niets op ..

er bestaat software zoals Power cd/dvd recovery maar of die deze cd dvd kan lezen .. heb ik in het bezit en heeft me meermaals verder geholpen .
het beste zou zijn dat de dochter deze bestanden overzet naar een andere dvd en vervolgens deze dan brand op de laagst mogelijke brandsnelheid van x4 .
 
Allereerst zou ik willen vermelden dat een dvd die niet afgesloten is, meestal niet zal te lezen zijn op een ander.
Is het makkelijkste niet dat die dochter die cd/dvd inleest en opnieuw schrijft op een nieuwe cd/dvd?
 
De beste oplossing lijkt mij om alles wat op die dvd staat opnieuw te kopieren naar een andere dvd of naar een USB stick - via de computer van die dochter aangezien het daarop wel leesbaar is.
 
De vraag is waarmee heeft dochterlief het gebrand.
Het is niet ondenkbaar dat het programma op haar PC weet hoe met deze DVD om te gaan. (dus niet standaard Windows, die ook kan branden overigens).
Eventueel opnieuw branden en netjes afsluiten.
Win 10 kan overigens ook zelf iso's laden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan