Hardware Dynamische schijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb een desktop, daarin SSD met besturingssysteem, en 2 HDD in raid 1.
Als ik deze nu in een andere pc plaats, gaat deze schijven bruikbaar zijn, met andere woorden zal mijn data nog toegankelijk zijn?
 
Zelf nooit gedaan maar zou in principe met de raid schijven moeten lukken. Je zou zelfs gewoon 1 disk moeten kunnen uitlezen want het staat er gewoon gespiegeld op.
Maar zet de SSD niet over en dan er van booten wat dat zal niet lukken tenzij je heel veel geluk hebt i.v.m. de waarschijnlijk andere hardware.
Uitlezen kan dus wel.
 
SSD ga ik niet verwisselen, een gewone harde schijf kun je gewoon van de ene naar de andere pc verplaatsen, ga het eens proberen, als ik gewoon beide schijven verplaats ik nog de data kan opvragen.
 
Ben ook benieuwd, heb dit ook nog nooit geprobeerd of gedaan.
Moederbord andere PC moet natuurlijk ook wel RAID ondersteunen om daarna met de RAID1 configuratie verder te kunnen gaan.
 
Gaat dus om een dynamische disk configuratie van Windows. Ongeveer te vergelijken met een RAID1.
Deze kan je normaal gezien onderbrengen in een ander toestel. Zoals gezegd, alleen als data disk. Ik weet niet wat dit geeft als bootdisk, maar dat zou ik afraden.
Achteraf zou het mogelijk zijn om terug een andere disk toe te voegen zodat de data terug gesynchroniseerd wordt.
 
Ga ik vandaag proberen, wordt niet veel gedaan geloof ik een raid1 opzetten in Windows, is toch eigenlijk een extra veiligheid als er een dataschijf het begeeft, je moet wel 2 in plaats van 1 schijf plaatsen.
Bootdisk is een SSD en daar maak ik een image van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan