Opgelost Losse harde schijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucky2000

Steunend lid
Vip Lid
Ik ben net verhuisd. Van verdieping 4 naar 6/7 met de wet van Murphy erbij.

Nu hebben al mijn losse harde schijven muziekbestanden verloren. 1 schijf heeft enkel nog outlookbestanden en de letter P (nog nooit gehad)

Hoe kon dit gebeuren?

Dank

Lucko
 
Oplossing
@Lucky Door bv verhuis toch niet een tijdje in de buurt van luidsprekers gestaan?

@wivy Vermoed voor een SMR schijf?
Heb eens een 8TB SMR moeten recoveren, +/- 1,5 week geduurd, kan dus kloppen.
Ook eens een 8TB laten defagmentern, was gewoon benieuwd, vergeten hoe lang dat exact duurde maar toch ook praktisch een week denk.
bij hdd's kan je die nog ' recoveren ' maar dat is een erg tijdrovend gedoe 72 uur voor 3 TB ... met proffsionele software, dus géne Recuva (noch de freeware of de betaalde versie). heb dit al meermaals gedaan met 80% goed resultaat een verlies van 20% data dus ...
 
@Lucky Door bv verhuis toch niet een tijdje in de buurt van luidsprekers gestaan?

@wivy Vermoed voor een SMR schijf?
Heb eens een 8TB SMR moeten recoveren, +/- 1,5 week geduurd, kan dus kloppen.
Ook eens een 8TB laten defagmentern, was gewoon benieuwd, vergeten hoe lang dat exact duurde maar toch ook praktisch een week denk.
 
Laatst bewerkt:
Oplossing
@wivy Vermoed voor een SMR schijf?
CMR of SMR, nooit de specs bekeken ... wel een 3 TB. schijf stond opeens in RAW ... zonder luidsprekers in de buurt ...
oorzaak weet ik nog altijd niet, pc stond nochtans af ... alles zogezegd spanningsloos ... lekstromen??? oorzaak weet ik echt niet, ook nooit gevonden. nu heb ik een toren voor mijn 4 hdd's van 3 TB. nog geen verlies gehad ... voorlopig!
ik gebruik Stellar produkten voor recovery, i5 gen 9.
Nas is meestal CMR, pc's: SMR.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben net verhuisd. Van verdieping 4 naar 6/7 met de wet van Murphy erbij.

Nu hebben al mijn losse harde schijven muziekbestanden verloren. 1 schijf heeft enkel nog outlookbestanden en de letter P (nog nooit gehad)

Hoe kon dit gebeuren?

Dank

Lucko
Hebt u die schijven al eens getest op een andere pc?
Zelf ook voor gehad, veel bestanden "verloren" en op een andere pc waren ze er nog.
 
#5 : https://www.stellar.nl/software.htm
Er is zowel een windows als mac versie daar te downloaden

1708512800083.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan