Varia eID, 3 maal inloggen mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag al gemaild naar gemeentebestuur voor afspraak (pukcode of iets anders). Zaterdag moet ik vliegen.
Maar een maand eerder kon in ik wel inloggen met de nieuw gekochte eID reader en pincode. Ik ben toen vaccinatiebewijzen gaan uitprinten.
Ik moet wel toegeven dat ik opnieuw software voor die reader geinstalleerd heb, testing was goed. Waarom mijn pincode geweigerd wordt?
Is mijn eID geblokkeerd zodat ik niet kan vliegen?
Vaccinatieafspraak was er ook bij vandaag, dat gaat dan wel.
Krijg dat maar in orde.
 
De uitnodiging voor de herfstvccinatie is uitgeprint, dat was en is ok.
Daarna wilde ik bij de FOD mijn belastingsuittreksel gaan uitprinten, tot 3 maal verkeerde pincode. Nu is de eID geblokkeerd.
Mijn pincode is geen gokwedstrijd maar wat zou er mis zijn, bij een andere poort ingeplugd, nieuwe software(eID reader csam) gedownload?
 
Zojuist de bevolkingsdienst gesproken, vliegen is geen probleem zolang de chip niet beschadigd is of vervaldatum nog goed is.
En die gebruiken dezelfde site als Patrick hierboven. En duurt 14 dagen.
Ik ga zelf de aanvraag dan niet doen voor een pin/pukcode.
Dank aan allen.
 
Met welke browser werk je ? In Firefox heb ik er al meermaals problemen mee gehad ondanks dat de betreffende add-on geïnstalleerd is. Dan wissel ik noodgedwongen naar Edge of Chrome. Ik spreek hier over 4 computers ; win 7, win 10 en 2x win 11.
 
Het gaat nu niet meer over het al dan niet kunnen inloggen... door de foute handelingen is de e-ID nu geblokkeerd.
Topic is nu om deze blokkering op te heffen en dat kan door tussenkomst van de gemeente, zoals de vraagsteller ondertussen heeft te horen gekregen en als ik goed lees, ook heeft gevraagd.
 
Ik moet wel mededelen dat het venstertje waar je je pincode moet intypen verborgen zit achter mijn Chrome. Wacht je te lang omdat je het niet ziet dan mislukt inloggen telkens weer (ikke toch)
Minimaliseer je je browser dan staat het inlog-venster er niet. De browser moet zichtbaar blijven. Een symbool van dat inlogenster zie je wel in de taakbalk staan. Daar op klikken, het inlogvenster komt dan wel tevoorschijn.
Wie heeft zoiets gemaakt?
 
Lijkt wel heel bizar, inderdaad ... maar dit gedrag heb ik zelf nog niet ervaren...

Nu is het wel zo dat ongeveer alle sites of instanties waar je met een e-ID kan inloggen ondertussen ook IT'S ME ondersteunen. Ik kan je dit enkel maar aanraden... stukken sneller en transparanter dan die aanlogprocedure van e-ID zelf. Het initieel activeren van IT'S ME is nog één keer een hoop gedoe, maar daarna is het een fluitje van een cent en wonderbaarlijk betrouwbaar...
 
Bij mij gaat 't telkens via die CSAM. Woensdag lagen de pin/puk codes al in't gemeentehuis.
Al goed want mijn covid certifikaat was een 2/2 ipv 3/3, dus gaan ophalen en bij mijn Minfin ook wat.
Mijn vlieger vertrekt morgenvroeg om 7, de staking van de Franse luchtvaart staken tot 6 uur.
Zou er nog iets zijn vooraleer ik vertrek?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan