Opgelost eID lezer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Ik heb sinds lang een eID lezer. Bij controle van mijn bestanden en program's, zag ik 2 maal die lezer staan in Revo. Heb er eentje van verwijderd en zoals verwacht was de 2de onvolledig. Geen probleem, soft gewoon opnieuw geinstalleerd en werkt perfect.
Maar.... als ik de snelkoppeling ernaar zoek, blijkt die nergens te vinden. Staat niet in de start en nergens op mijn C schijf te vinden.
Iemand gedacht waar het wél zou staan?
Vroeger kon ik een pas insteken en gewoon lezen. Nu pas insteken bij inloggen op site. Maar daar zie je geen gegeven meer.
 
Hoi Mik, C:\Program Files (x86)\Belgium Identity Card is het standaard pad naar de eID... hopelijk raak je daar wat verder mee... in principe, van zodra je de ID in de lezer stopt krijg je de applicatie... de snelkoppeling waar je van spreekt is bij mij ook verdwenen... zelfs met weergave van verborgen bestanden...
 
Laatst bewerkt:
Bij controle van mijn bestanden en program's, zag ik 2 maal die lezer staan in Revo. Heb er eentje van verwijderd en zoals verwacht was de 2de onvolledig.
Dat zijn (waren) twee verschillende versies, verschillende installatiedatums en verschillende groottes.
De grootste is waarschijnlijk een update of upgrade. De snelkoppeling naar de oudste staat bij mij nog altijd op het bureaublad.
 
Laatst bewerkt:
Even nagekeken hier bij mij... Dit 'programma' is eigenlijk een driver en er wordt inderdaad géén koppeling aangemaakt.
Maar er is ook geen omstandigheid waarin je dit buiten een toepassing die de eID aanroept zou willen opstarten.

Dus géén probleem ... het zal wel werken.
 
Vroeger kon dit wel via een snelkoppeling waarbij je een visueel zicht had op je identiteitskaart met z'n gegevens, je pasfoto en zo, maar uiteindelijk was dit nutteloos en waarschijnlijk ook een veiligheidsprobleem, dit is al een tijdje verdwenen, die mogelijkheid...
 
Vroeger kon dit wel via een snelkoppeling waarbij je een visueel zicht had op je identiteitskaart met z'n gegevens, je pasfoto en zo, maar uiteindelijk was dit nutteloos en waarschijnlijk ook een veiligheidsprobleem, dit is al een tijdje verdwenen, die mogelijkheid...
Zou niet weten wat het veiligheidsprobleem kan zijn. Je hebt nog altijd de code nodig. Dus in principe even veilig of bankkaart.
 
wel Mik dan heb jij toch wel iets raars aan de hand ....
ik installeerde zojuist de eid viewer en verkreeg een snelkoppeling op mijn bureaublad ..
en bij het insteken van mijn ID in de lezer verkreeg ik dus via de viewer wel de gegevens te zien !

Ashampoo_Snap_donderdag 17 december 2020_18h25m46s_001_.jpg


hier de bestanden betreffende de eid software en tevens ook de eid viewer ...
je zie dat de eid viewer in dezelfde map komt te staan als de eid software .

Ashampoo_Snap_donderdag 17 december 2020_18h37m13s_002_.jpg
 
dus effe samen vatten de eid software had ik ook hier op staan maar kreeg toen ook niets te zien betreffende mijn gegevens ..
vervolgens installeerde ik ook de eid viewer en verkreeg een snelkoppeling..
indien ik dan de lezer aansluit en de ID er in steekt dan dien ik de snelkoppeling van de viewer aan te klikken wil ik ook mijn gegevens zien of mijn pincode aanpassen .. de viewer start niet vanzelf op ... deze word wel in de zelfde map geplaatst als waar de eid software zich bevind ..
 
Je hebt de installer en die plaatst de sotware. Werkt probleemloos.
Maar je kan verder ook de viewer installeren en dan krijg je inderdaad alles te zien zoals Qtex aangeeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan