Windows 11 Eigenaardig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren maakte ik iets heel eigenaardigs mee. Ik was via Anydesk (op afstand) verbonden met de laptop van mijn broer en mijn broer had zijn digitale camera aangesloten op zijn laptop. In die digitaal camera zat in SD kaartje waarin afbeeldingen stonden en Ik wilde via anydesk enkele van die afdelingbestanden (JPG) op de gebruikelijke wijze, via de functie kopiëren en plakken overbrengen naar het SD kaartje op de camera. Dit lukte vreemd genoeg niet. Ik hoorde weliswaar het ping geluidje, wanneer ik de plak functie uitvoerde, maar die functie werkte niet, althans de gekopieerde afbeeldings bestanden werden niet op het sd kaartje gezet.

Weet iemand dit te verklaren? Is hier een logische verklaring voor? Iemand die dat weet mag het zeggen en ik hoor het nog graag,
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
De 'temp' folder is zo'n beetje best practice om aan te maken. Dat gebruik je dus als tijdelijke dump folder voor allerhande. Maar de naam maakt niet uit. Zolang het maar geen systeemfolder is.
 
Gisteren maakte ik iets heel eigenaardigs mee. Ik was via Anydesk (op afstand) verbonden met de laptop van mijn broer en mijn broer had zijn digitale camera aangesloten op zijn laptop. In die digitaal camera zat in SD kaartje waarin afbeeldingen stonden en Ik wilde via anydesk enkele van die afdelingbestanden (JPG) op de gebruikelijke wijze, via de functie kopiëren en plakken overbrengen naar het SD kaartje op de camera. Dit lukte vreemd genoeg niet. Ik hoorde weliswaar het ping geluidje, wanneer ik de plak functie uitvoerde, maar die functie werkte niet, althans de gekopieerde afbeeldings bestanden werden niet op het sd kaartje gezet.
Locatie van het DOEL is identiek aan locatie van BRON ????
 
hoe staan deze instellingen bij je broer???
1679827731167.png


wijzigingen kunnen enkel aangebracht worden in dit menu als ' anydesk ' gestart is als administrator ..... spreekt vanzelf!
 
Gaat 'verslepen' van bron naar doel?
Apropos 'bewerken-kopiëren' en 'bewerken-plakken' GAAT altijd; is de essentie van Verkenner, toch?
Zie ook niet in wat er fout zou kunnen gaan in Anydesk; tenzij er een 'bewerking' (kopiëren) zou gebeuren van jouw naar zijn PC of vice versa, wat niet het geval is.
 
Via remote desktop zijn daar ook wel beperkingen op. Men voorstel komt daar dan ook uit voort. Bij systeem folders of NAS\SAN connecties kan je niet rechtstreeks kopieren vanaf de remote client. Enkel met een tussenstap werkt dit. Ik vermoed dat dit hier ook het geval is.
 
Vanuit mijn Nas kan ik wél rechtstreeks kopiëren, maar dat betekent niet dat zo'n tussenstap met andere remote App's ook niet nodig is. 🤷 Mogelijk ga ik daar nog duidelijkheid over krijgen,
Groetjes,
Cor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan