Windows 11 Eigenaardig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren maakte ik iets heel eigenaardigs mee. Ik was via Anydesk (op afstand) verbonden met de laptop van mijn broer en mijn broer had zijn digitale camera aangesloten op zijn laptop. In die digitaal camera zat in SD kaartje waarin afbeeldingen stonden en Ik wilde via anydesk enkele van die afdelingbestanden (JPG) op de gebruikelijke wijze, via de functie kopiëren en plakken overbrengen naar het SD kaartje op de camera. Dit lukte vreemd genoeg niet. Ik hoorde weliswaar het ping geluidje, wanneer ik de plak functie uitvoerde, maar die functie werkte niet, althans de gekopieerde afbeeldings bestanden werden niet op het sd kaartje gezet.

Weet iemand dit te verklaren? Is hier een logische verklaring voor? Iemand die dat weet mag het zeggen en ik hoor het nog graag,
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
Maken we het niet nodeloos ingewikkeld door in deze draad ook nog NAS/SAN en systeemmappen te betrekken?
Zit er op die camera-SD-kaart misschien een extra beveiliging die kopiëren niet toelaat?
Anders moet je de individuele foto's van de SD-kaart (die je ziet in Verkenner') toch altijd naar de Afbeeldingen-map van je broers PC kunnen overzetten, al dan niet 'remote'?
 
Maken we het niet nodeloos ingewikkeld door in deze draad ook nog NAS/SAN en systeemmappen te betrekken?
Ik betrek die niet. Ik verklaar enkel hoe RDP hiermee omgaat, maw wat een mogelijke 'oorzaak' is. En ik zie hier mogelijks gelijkenissen.
De TS moet helemaal niets aanvangen met SAN, NAS of systeemfolders. Gewoon eerst lokaal naar een folder kopieren, en van daaruit verder naar de gewenste locatie (SD kaart) zoals ik eerst vermelde. Mss is dit ook geen oplossing... maar het is nog niet getest.
 
@DDragon80 : elke piste is het waard om te onderzoeken. Helaas worden (algemeen, dus niet alleen in deze draad) de voorstellen niet altijd empirisch/praktisch onderzocht.
'Je kan een paard wel naar het water leiden; je kan het niet dwingen om te drinken' (J. Vande Lanotte (dacht ik))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan