Androïd ereader

Status
Niet open voor verdere reacties.

raymon

Steunend lid
Vip Lid
kobo clara hd
heb de wifi enzo al in orde
heb een nieuwe ereader maar weet niet meer hoe ik er boeken op krijg :cool:
 
Dat is zonder twijfel de makkelijkste manier ....


Een kei van een software !!!
 
ik wil via calibre boeken overzetten naar de kobo
naar aparatuur sturen kan ik niet omdat het in het grijs staat
 
Ik gebruik Kobo (wel recente Auro One) én Calibre - en biedt nogal wat meer gemak dan gewoon plakken.
Snap niet waarom het bij jou niet zou werken.
 
calibre, version 3.46.0
WAARSCHUWING: Mislukt: Kobo database versie niet ondersteund - Zie details

Uw Kobo draait op een geüpdate firmware/database. Calibre kent deze geüpdate firmware niet. Om problemen met de data te vermijden, is het bijwerken van de database uitgeschakeld. U kan Calibre nog altijd gebruiken om boeken op uw Kobo te zetten maar het verwijderen van boeken en het beheer van collecties is uitgeschakeld. Als u geen bezwaar hebt tegen een experiment en u weet hoe u de fabrieksinstellingen van uw Kobo kan herstellen, kunt u de blokkering omzeilen. Dit doet u door in calibre rechts te klikken op het pictogram van uw toestel en 'Stel dit toestel in' te selecteren. Selecteer daarin 'Probeer nieuwere firmware te gebruiken'. Door dit te doen, is het mogelijk dat u de fabrieksinstellingen van uw Kobo moet herstellen.
Device database version: 152.
Device firmware version: (4, 16, 13268)
------------------------------------
wat is hier aan de hand ???
 
Calibre zit ondetussen ook wel op versie 4.15.0 - 64 bit
wat je gebruikt is ook al jaren oud vrees ik - zeker updaten !
 
je calibre herkent de firmware van je KOBO niet ... maar dat kan dus ook aan je oude Calibre liggen hé
 
ik heb nu mijn boeken via de computer op mijn kobo gezet

ik heb op calibre 4.16.0 dus calibre is oud
 
nee hoor ... als je in Calibre aangeeft dat hij updates moet signaleren krijg je melding.
Install downloaden en installeren - hij detecteert dat je al een versie hebt en gaat er mooi overheen installeren.

Maar nu van een versie 3 naar een versie 4 zal het misschien niet zo vlotjes gaan - is technisch véél vooruitgegaan, grote verschillen.
Toch maar doen zou ik zeggen : de epub/pdf en andere bestanden zal hij nooit weggooien, misschien moet je ze wel opnieuw in de bibliotheek van Calibre toevoegen nadien.
 
De 4.16.0 heeft als release-datum : vandaag !!! recenter kan je het niet krijgen - go for it !

Draait hier ondertussen bij mij ...
 
Kobo aansluiten op uw computer.
Verbinden.
Openen in verkenner computer.
Open op Kobo de map .adobe-digital-editions
Selecteer op Uw computer de boeken die je wil overzetten en sleep of zet ze over naar de map .adobe-digital-editions op uw kobo.
Map Kobo afsluiten. Kobo uitwerpen.
Opstarten Kobo
Laten synchroniseren/zoeken op Uw Kobo.
Dat zou het moeten zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan