Androïd ereader

Status
Niet open voor verdere reacties.
Technisch klopt dat MIK ... maar dan mis je de ganse metadata / beheersmogelijkheden / catalogi en beheerstools van die Calibre.
Zou zonde zijn ...
 
Dat heeft niets meer te maken met Calibre.
Calibre is voor pc/laptop of tablet beschikbaar.
De Kobo is een aparte ereader gemaakt enkel om te lezen. Heeft veel voordelen tegenover de tablet. Het is precies zoals het lezen van een echt boek. Perfect te lezen bij hevige zon.
Je weet altijd hoever je zit. Bij het opstarten, naar de plaats waar je stopte. Is precies zoals Calibre maar speciaal gemaakt enkel voor Kobo. Heb lang getwijfeld wegens de prijs. Maar de voordelen van het lezen tegenover lezen op een tablet zijn veel beter.
 
Technisch klopt dat MIK ... maar dan mis je de ganse metadata / beheersmogelijkheden / catalogi en beheerstools van die Calibre.
Zou zonde zijn ...

Beheer en catalogi zijn er ook op. je mist volgens mij niets. Heb jaren gelezen met Calibre. Sedert die Kobo ben ik meer tevreden.
 
Sorry Mik, je mist het opzet volledig ... Ik heb een Kobo !
en ik weet perfect hoe goed hij is - heb die gekocht na veel onderzoek.
Maar als je honderden boeken hebt en downloads en magazines etc... dan is de ideale opzet : Calibre op je PC en je Kobo bij de hand.
Je beheert je ganse bibliotheek, met indeling in categorie, metadata etc... op je PC / opslag in mijn geval op een NAS ... En lezen doe je op de reader.

Overzetten is gewoon kwestie van inpluggen van de reader op de PC, doe je toch al om batterij te laden.
En zo kan ik én mijn huisgenoten allemaal van dezelfde bibliotheek op het netwerk lezen op hun reader.
 
Ik ben totaal niet thuis in e-readers. Klinkt zoals ik het lees wel ingewikkeld.
 
Ik lees geen boeken, heb dus geen e-reader van doen. Maar als je zegt dat het plug en play is geloof ik je hoor. Zou ook zo moeten zijn.
 
Toppie Mik je slaat de spijker op de kop.
Kort maar zeer duidelijke uitleg.
Zo doe ik het al een paar jaar zonder updaten op de Kobo van mijn vrouw.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan