Status
Niet open voor verdere reacties.

janmolenaar

Steunend lid
Vip Lid
Hallo vrienden,

Ik zit sinds enige tijd met het probleem dat ik mijn externe cd/dvd brander niet meer zichtbaar is in mijn verkenner. Hij werkt wel want in apparaatbeheer en schijfbeheer is hij wel zichtbaar. Heb de nodige registeraanpassingen uitgevoerd maar die brengen geen oplossing.

ik werk met windows 10 op een Acer laptop (ES-571-37CB). De dvd/cd brander is de Portable DVD writer van Samsung Model SE-208.

Wat is oorzaak? en wat kan ik doen om hem zichtbaar te krijgen zodat ik er mee kan werken.

(Overigens blijkt dat wanneer ik de speler aansluit op mijn andere laptop met dezelfde configuratie hij wel zichtbaar is. Waaruit ik opmaak dat het niet aan de speler ligt)

Alvast dank voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,

Jan Molenaar
 
Ik lees in het boek van Schoone:

VERDWENEN DVD-SPELER
Is de DVD-speler niet meer zichtbaar in de Windows Verkenner dan kan dat vaak met een registeraanpassing (§7.2) worden opgelost door de registerwaarden UpperFilters en LowerFilters te verwijderen uit de registersleutel: HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}.

Hopelijk kan je hiermee verder. Maak in ieder geval eerst een Herstelpunt, Systeemkopie of een Image, zodanig dat je altijd terug kunt.
 
Misschien is er in schijfbeheer geen stationsletter toegewezen aan deze externe drive.

Controleer eens via de Startknop met de opdracht diskmgmt.msc

Schijfbeheer opent nu en zie je dan het externe station wel staan of is hij daar niet aanwezig?
Zo ja, ga er dan eens met de rechtermuisklik op staan en kies dan voor "Stationsletter en paden wijzigen"
Kan zijn dat je een letter moet toevoegen of misschien is wijzigen voldoende. Hier moet je zelf even kijken wat de mogelijkheden zijn.

Start de PC opnieuw op en kijk of hij nu wel vermeld gaat worden in de verkenner.
 
Gelukt!!!

Gelukt!!!

Misschien is er in schijfbeheer geen stationsletter toegewezen aan deze externe drive.

Controleer eens via de Startknop met de opdracht diskmgmt.msc

Schijfbeheer opent nu en zie je dan het externe station wel staan of is hij daar niet aanwezig?
Zo ja, ga er dan eens met de rechtermuisklik op staan en kies dan voor "Stationsletter en paden wijzigen"
Kan zijn dat je een letter moet toevoegen of misschien is wijzigen voldoende. Hier moet je zelf even kijken wat de mogelijkheden zijn.

Start de PC opnieuw op en kijk of hij nu wel vermeld gaat worden in de verkenner.

----------------------------------------------------------------------
Beste Skippy,

Hartelijk dank voor de tip. Inderdaad was de schijf wel zichtbaar maar er was geen letter aan gekoppeld. Dit gecorrigeerd en nu werkt de schijf goed en is zichtbaar.
Had dit over het hoofd gezien.

Hiermee is het probleem opgelost en kan vraag afgesloten worden.

Ik wens je Fijne Kerstdagen en een voorspoedig 2017 toe.
Dat je nog maar veel mensen mag helpen.

met hartelijke groet,

Jan Molenaar
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan