externe hardeschijf verkeer aangesloten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo pctutsers,
Ik heb een externe hardeschijf van maxtor 320gb.
Nu heeft mijn dochter per vergissing deze aangesloten op de voeding
van haar laptop,met gevolg dat deze niets meer doet.
Is deze hardeschijf nhu verloren of bestaat er nog een altenatief om
deze gegevens terug te kunnen krijgen??

alvast bedankt
gras33
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat ze je vertellen is gedeeltelijk juist.
Het moet inderdaad zelfde merk, model EN DATECODE zijn, moeilijk om juist dat te vinden.
Ik heb het nog gezien op het net, een schijf van hetzelfde merk, zelfde model maar 1 jaar verschil. De print ziet er anders uit. Dataverlies heb ik nog niet geweten door te proberen met de juiste plaat. Maar het risico bestaat dat het niet EXACT dezelfde plaat is, het moet maar een opvolger of net het vorige model zijn, enkele weken/maanden verschil en *******
De montagegaten kunnen verschillen, de contactjes niet overeenstemmen onder de print etc.
En los word een print niet verkocht.
Vraag een afbeelding van de kant met printplaat en kijk naar de vorm, en de plaatsing van de zwarte chips.

Kort,firmware en date nummers moeten kloppen.
Hoe het mogelijk is een voeding op de dataconnector te zetten begrijp ik niet goen, maar gezien de te hoge spanning op dat moment kan het geen kwaad te proberen, de schijf zal volgens mij toch al perte totale zijn. De kans is heel groot dat de leeskoppen het schrijfvlak vernield hebben.
 
Voeding aansluiten op dataconnector, kan alleen maar als er contacten aangesoldeerd worden. Als ge dat op "goed geluk" doet........... Dan heb je vuurwerk vanbinnen. Als dit klopt, dan weet ge dat ge NOOIT zonder degelijk advies, zomaar iets kunt doen.
 
Het gaat hier over een externe harde schijf, per vergissing de voedin van laptop hierop
aangesloten met gevolg dat de schijf niet meer werkt.
JA het is inderdaad moeilijk om de identieke harde schijf nog te vinden.
is mij tot heden nog niet gelukt.
Als iemand er eentje moest tegenkomen mag mij altijd een seintje geven
Seagate, 320 GB
S/N 6F08KN9
ST 3320620A
P/N 9BJ04G-305
Firmware: 3.AAE
Date code 07325 | site code SU


alvast bedankt voor de reacties
gras33
 
Probeer eens de schijf rechtstreeks aan Uw pc te hangen. Aangezien ge hier spreekt van een externe schijf, is het goed mogelijk dat de schijf zelf nog werkt. Vermoedelijk de electronica van de bay alleen die zal defect zijn. Je kan ook eens een andere schijf in de bay steken en zien of die het dan wel doet. Zo weet je zeker wat er defect is.
 
Hoe kan dat nu? ik ben al 2 jaar op zoek naar een print voor mijn maxtor diamondmax en deze word niet los verkocht kreeg ik als antwoord. De maxtorschijven worden door seagate gemaakt, dit merk is volledig overgenomen door seagate. En voor hun eigen naam doen ze het dus wel.
 
Voilà de printplaat is aangekomen.
En ja hoor het is mij gelukt.
de schijf doet het weer,al de data's staan er nog op.
Moet wel zeggen dat het wel niet altijd zo gemakkelijk gaat.
gezien wat er hier was fout gegaan,verkeerde voeding aangesloten,zodat er enkel fout zat in de printplaat.
als de motor of iets anders intern defect is zal dit niet lukken.

aan allen bedankt voor de reacties.
mag gesloten worden
gras33
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan