Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey

Ik heb een multimediaspeler en ik kan daar via usb 2.0 nog een externe hd aanhangen.
nu had ik op het net het volgende gezien :

bol.com | Freecom Network Drive XS 1TB - Lan / USB 2.0 , Freecom | Computer

deze is een externe hd dat ik tevens ook als NAS kan gebruiken maar ik weet niet of dit tevens samen kan hiermee bedoel ik dat ik de hd via usb aan mijn multimediaplayer heb hangen dat ik op mijn pc op dat zelfde momment ook nog op die externe hd op kan?

Ik ben eigenlijk opzoek naar een NAS maar dat tergelijke tijd ook via een usb kabel aan mijn pc kan hangen en files kan copieren enz

iemand die mij advies kan geven ?

Alvast vriendelijk Dank

Dave
 
Een NAS staat voor Network Attached Storage. Dit wil zeggen dat dit Disk Storage is die via het netwerk kan benaderd worden. USB verbinding is natuurlijk mooi meegenomen. Maar daar draait het allemaal niet om. Alle apparaten die netwerk toegang hebben kunnen en hetzelfde protocol praten kunnen gebruik maken van die Disk Storage (NAS).
Maw als die multimedia speler een netwerk aansluiting heeft en met SMB overweg kan dan heeft die toegang tot die NAS.
Dus waarom dan nog USB 2.0 gebruiken? De kracht van een NAS zit in zen netwerk aansluiting. Netwerk bied je shared resources. Maw bestanden delen over je interne netwerk met alle compatibele apparaten.
Indien je enkel USB nodig hebt, koop dan een externe schijf op USB. Veel goedkoper. Een ander groot voordeel van een NAS is zen RAID mogelijkheden die je data redundantie bied ten koste van capaciteit.

PS: Als je een echte NAS wilt, dan is die link van bol niet echt aan te raden. Dit is eerder een externe harde schijf met een LAN interface... mogelijkheden zullen beperkter zijn dan een volwaardige NAS, onderandere RAID enzo.
 
Wat is je budget? Ik zal eerlijk zijn. Een NAS inclusief harde schijven is niet zo goedkoop.
Je hebt de aankoop van de NAS zelf, welke best voorzien is op minstens 2 bays (2x harde schijf). Dit zit rond de 150 EUR ongeveer. Tel daarbij de aankoop van 2 harde schijven (waarbij de laatste maanden de prijs fors gestegen is).

QNAP is zulk merk gespecializeerd in NAS apparaten. Zeer goed maar tegen een prijs.
Synology is ook niet slecht.
 
QNAP is erg goed en Synology is bijna net zo goed en zijn behoorlijk prijzig. Maar deze Nas servers kunnen erg veel. Misschien wel te veel.

Ga eerst eens na wat je allemaal met de Nas wilt gaan doen.
 
QNAP is erg goed en Synology is bijna net zo goed en zijn behoorlijk prijzig. Maar deze Nas servers kunnen erg veel. Misschien wel te veel.

Ga eerst eens na wat je allemaal met de Nas wilt gaan doen.
Hey Pluis ja niet veel he juist om wat gedownloaden torrents op te zetten en dat in een netwerk te zetten dat is eigenlijk alles en misshien om films te laten streamen naar de pc's

Dave
 
Tegenwoordig ondersteunen veel NAS apparaten DLNA (voor live streaming van video naar je TV toestel) en hebben een torrent client aanboord. Deze kan je torrent downloads ontlasten op je PC. Streaming van video/audio naar je PC gaat gewoon over het standaard netwerk.
 
Tegenwoordig ondersteunen veel NAS apparaten DLNA (voor live streaming van video naar je TV toestel) en hebben een torrent client aanboord. Deze kan je torrent downloads ontlasten op je PC. Streaming van video/audio naar je PC gaat gewoon over het standaard netwerk.

Dragon bedankt voor de reactie alweer, voila zoiets moet het voor me zijn
1. DLNA moet het hebben
2. TORRENTS laten downloaden ipv op pc
3. films laten streamen

Geef eens wat goede merken en types die enkel aan deze eisen voldoen?

misshien dit bol.com | Iomega HD Home Media Network Cloud Edition - 1TB, Iomega | Computer

Mvg

Dave
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan