Externe HD Toshiba 500Gb wordt niet meer herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

gibsonmil

Steunend lid
Vip Lid
Allicht opnieuw door de zoveelste update, wordt mijn Toshiba external HD niet langer meer 100% herkend op mijn laptop: W10 Pro, versie 1803, build 17134.165. Op 2 andere pc's is er geen enkel probleem met die schijf.
Het icoontje "hardware veilig verwijderen..." geeft wel bij het inpluggen - zoals vroeger ! - een stationsletter mèt label aan, doch na luttele seconden wordt dit vervangen door 'External usb 3.0" doch in Verkenner is er geen spoor van deze schijf !?
Andere geheugensticks en externe harde schijven (USB 2.0) worden dan wel zonder problemen ingelezen !!
"diskmngmt"/schijfbeheer toont de schijf wel als 'Schijf 2 - Standaard - online" en het volume. Geen naam noch stationsletter. Met Mini Tool partition Wizzard en Macrium al pogingen gedaan om stationsletter te wijzigen, maar ook zonder resultaat !
Ook raar is dat na enkele minuten het lichtje op deze HD uitgaat en bij het inpluggen ook slechts 4 à 5 keer knippert, waar dit eerder toch enkele seconden duurde !?
Enig idee ?
Bedankt en fijn weekend
 
de externe schijf word zeg je weergegeven als de "External usb 3.0" dus met een usb 3 aansluiting … daarom nu de vraag is jouw systeem dan ook voorzien van een usb3 poort waar je deze inplugt..
je vermeld immers dat bij de overige harde schijven (usb2) geen problemen zijn daarom vermoed ik dat het probleem eerder dient gezocht te worden bij de usb3.
tevens de vraag of deze externe schijf extern gevoed word (ik vermoed dus van niet )..
ook wil ik je wederom er op wijzen dat je systeem een update mist want ik draai hier de
build 17134.191
 
Opnieuw bedankt voor jullie tips. Omdat ik deze schijf al (zeker) meer dan 2 jaar gebruik op deze laptop
zonder problemen
, was het volgens mij weinig waarschijnlijk dat dit euvel bij het ontbreken van een usb 3.0 poort lag. Ondertussen had ik ook al uit een vroegere backup,(repository) de usbdrivers opnieuw willen herinstalleren, doch de 'beste' stonden blijkbaar al op deze laptop. Enkele minuten geleden verwijderde ik via apparaatbeheer de installatie van deze schijf en startte opnieuw op zonder die uit de usb aansluiting te verwijderen. Ik kreeg hierop wel een zwart scherm met "Boot.mgr missing" mededeling, Dus externe schijf verwijderd, opnieuw opgestart en... bingo ! Onmiddellijk inhoud via Verkenner ! Opgelost dus !
Zonnige zondag en groeten !
 
Ik vond het ook al heel vreemd om die melding te krijgen. Volgens MS zou deze fout iets te maken hebben met een ontbrekende of beschadigde opstartsector. De Toshiba bevat enkel downloads en backups, dus zal het allicht aan de laptop zelf liggen, zij het dat er (hopelijk voorlopig) niks abnormaals gebeurt bij het opstarten. In elk geval toch nog eens bedankt hoor.
[FONT=Segoe UI,SegoeUI,"Helvetica Neue",Helvetica,Arial,sans-serif]
[/FONT]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan