Windows 10 Extra ondersteuning Windows 10 komt met fors prijskaartje

Af te wegen tegen de prijs van een nieuwe computer die je zo goed als zeker zal moeten aanschaffen om Win 11 of 12 te "mogen" gebruiken door de onzinnige zogezegde veiligheidspolitiek van MS.
 
Voor Windows 11 hoeft zo'n aanschaf alleszins niet ... er zijn ontelbare manieren bekend om die vereisten van MS te omzeilen.
Dus eigenlijk best om dat te doen voor oktober 2025 en klaar ...
 
Af te wegen tegen de prijs van een nieuwe computer die je zo goed als zeker zal moeten aanschaffen om Win 11 of 12 te "mogen" gebruiken door de onzinnige zogezegde veiligheidspolitiek van MS.

Ik neem aan dat u een kenner bent betreffende IT security?
Ik zeg niet dat het voor gebruikers van oudere systemen evident is om nieuwe aankopen te (moeten) doen. Maar zoals vermeld kan je voorlopig en op eigen risico die vereisten wel omzeilen.
Maar "onzinnige zogezegde veiligheidspolitiek van MS" getuigt van weinig of laten ze zeggen totaal gebrek aan inzicht en/of kennis in deze materie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mik
Mij was gezegd dat mijn CPU niet geschikt was om Win11 te draaien. Ik heb de registerhack toegepast en Windows 11 draait nu op mijn 'ongeschikte' computer zonder problemen en... ik heb alle updates die zich voordeden gekregen en geïnstalleerd. Een beetje gek om een nieuwe te moeten aanschaffen, want mijn PC was pas zes jaar oud!
 
:unsure: tja, alle wegen leiden naar Rome, mijn oude Dell Laptop gaf al enkele maanden geleden aan dat deze niet geschikt was voor windows 11.
En wat gebeurt er, ik had wat problemen met mijn taakbalk, ze verdween iedere keer na veel geklungel toch weer zichtbaar gekregen.
Gezocht naar Updates, en wat schetst mijn verbazing u kunt Windows 11 downloaden. Ik dacht eerst aan een Systeem fout.
Maar nee hoor na een aantal uren stond Windows 11 gewoon op mijn oude Dell
 
Maar "onzinnige zogezegde veiligheidspolitiek van MS" getuigt van weinig of laten ze zeggen totaal gebrek aan inzicht en/of kennis in deze materie.
Misschien een beetje te hard van stapel gelopen, maar ik bekijk het vanuit de particuliere gebruiker: men kan een pak veiligheid inbouwen, maar als een hoop Jannen met de pet blijft OK klikken op fishing mails, gaat TPM dat onderscheppen ? Mijn laptop heeft Win 11 en TPM maar ik krijg nog regelmatig "sprookjesaanbiedingen" via mail.
 
Misschien een beetje te hard van stapel gelopen, maar ik bekijk het vanuit de particuliere gebruiker: men kan een pak veiligheid inbouwen, maar als een hoop Jannen met de pet blijft OK klikken op fishing mails, gaat TPM dat onderscheppen ? Mijn laptop heeft Win 11 en TPM maar ik krijg nog regelmatig "sprookjesaanbiedingen" via mail.
Daar heeft het dan ook NIETS mee te maken : TPM en allerlei andere zaken hebben te maken met beveiliging van je systeem, je laptop en je Windows installatie. Maar op geen enkel moment of manier met de inhoud van vb. mails ...
 
Misschien een beetje te hard van stapel gelopen, maar ik bekijk het vanuit de particuliere gebruiker: men kan een pak veiligheid inbouwen, maar als een hoop Jannen met de pet blijft OK klikken op fishing mails, gaat TPM dat onderscheppen ? Mijn laptop heeft Win 11 en TPM maar ik krijg nog regelmatig "sprookjesaanbiedingen" via mail.

Als particuliere gebruiker mag je ervan uitgaan dat de genomen beslissingen van Microsoft in het voordeel van de gebruiker zijn in deze situatie.
Tegenwoordig zijn mobiele toestellen meer de regel dan uitzondering. En het is daarop dat die TPM dienst doet, samen met de encryptie van de datadragers. Maw een beveiliging tegen het lezen van je data bij diefstal of verlies van je toestel.

TPM kan in zekere zin zelfs je credentials beschermen bij bepaalde handelingen, al dan niet een gevolg van phishing mails. Maar dit houd natuurlijk niet tegen dat je zelf al die data manueel weggeeft aan derden. Laten we redelijk blijven.

Hier ook weer, zonder meer diepgaande kennis over bepaalde implementaties kan je moeilijk oordelen over het al dan niet nuttig zijn van bepaalde vereisten.
 
Niemand verplicht je om windows 10/11 te gaan gebruiken.
Er zijn genoeg andere besturingssystemen op de markt, die prettig (kunnen) werken.

Linux is er een van. In het begin is het wat moeilijker om mee te starten.
Is dat niet zoals als enige een telefoon hebben? Met Windows staan er veel achter U om uitleg/raad te geven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan