Hardware Fan keuze voor AIO

Status
Niet open voor verdere reacties.

GuntherM

Steunend lid
Vip Lid
Hoi allemaal,
ik ga voor het eerst een ARGB-systeem bouwen, normaal houd ik me met enkel industriële builds bezig. Deze gaat in mijn shop als showcase staan, dus specs zijn niet heel belangrijk, later meer.

- En ik heb al verschillende merken in mijn hoofd, zoals de Arctic 42cm AIO, heeft iemand zo eentje in zijn PC of ooit gehad.
Al vind ik precies de kleuren van de fans niet zo mooi. Kan aan de afbeeldingen zelf liggen uiteraard.
- Ook de Lian Li Galahad is een goede optie, met de uni fans is dit een interessante feature. Die heb ik al gezien bij mijn verkoper.
- De Deepcool is blijkbaar ook niet slecht
- Cooler Master MasterLiquid 240L Core ARGB heeft ook mooie kleuren, maar daarvan hebben ze mij gezegd dat die radiator snel verzadigd geraakt, waardoor er uiteindelijk minder koeling gegeven wordt.
- OF ik kan een arctic freezer kopen en als de kleuren me niet bevallen, andere fans installeren, dit zijn alle 14cm fans.

Deze vraag heeft ook gevolgen voor welke computer case ik moet aankopen, enkel grote tower cases hebben de mogelijkheid om 42cm radiators te plaatsen.

Wat ik al heb...
CPU Ryzen 7 5800X
Moederbord ASUS TUF GAMING B550-PLUS
RAM Kingston FURY Beast RGB Special Edition 32 GB DDR4-3600
Voeding Seasonic CONNECT RGB Prime 700w
2 x SAMSUNG 980 PRO, M2. NVME 2 TB SSD

Nog aan te kopen PC-case, een goede kandidaat is de be quiet! Silent Base 802 Window deze kan 42cm radiatoren aan.
GPU wellicht een ASUS Dual Radeon RX 6700 XT OC
Case fans afhankelijk van welke AIO.

In een latere fase gaat de AIO er uit en vervangen door custom koeling met hard tubes. Maar daar moet ik voor sparen, of mijn vrouw shot mij buiten :ROFLMAO:

Bedankt al voor suggesties of gebruikservaringen.
Gunther
 
net vers in de schappen:

Argb is een aansturing dat verzorgd wordt door je moederbord

ImageServer.php
 
Inderdaad die was ik vergeten Antec, Fractal hebben ook mooie cases en inderdaad ARGB komt van het moederbord, maar ik denk dat met het aantal fans ik wil installeren dat ik er tussen nog een fan/ ARGB hub zal moeten zetten, of misschien zit het al in de pc case. Veel merken is het standaard aanwezig. Mooie case trouwens, dus die komt mee op de verlanglijst :)
 
Bij mij is een bijna geruisloze kast een must . Ik heb een fractal-design define compact kast met Noctua coolers
Er is nog een betere met meer mogelijkheden

 
inderdaad Noctua gebruik ik al jaren, voor die industriële PC's / servers, ze kosten iets, maar gaan heel lang mee, omdat deze PC's helemaal gesloten zijn, geeft de kleur van die fans niks. Ik heb hier nog een NH-12 koeler en die draait al 12 jaar onafgebroken, wel met jaarlijks nazicht, zo blijft deze duurzaam.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan