Processor keuze !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
ik wil deze oude pc van ±13 jaar gaan upgraden ..
ik ben in het bezit gekomen van een MSI AMD 770-C45 Moederbord. (gekregen van mijne zoon ) en zou deze graag ingebruik willen nemen ..
omdat deze tot 16Gb ram geheugen aankan maar ook omdat deze maar liefst 6 SataII poorten heeft ..
voor dit Moederbord zoek in dan een bijhorende processor type AM3

in de bijhorende handleiding van dit moederbord staat er maar één enkele vermelding naar een ondersteunende processor ...
-AMD Athlon™ x2/x3/x4 & Phenom™II processors in AM3 package

de ham vraag is waar vind ik de juiste processor voor dit Moederbord ...?
de 8GB geheugen latjes vind ik wel ..
 
Zo'n oud bordje zou ik als je het weer werkend wilt hebben ook niet meer van nieuwe onderdelen voorzien, maar zoeken naar tweedehands goedkope onderdelen.

Een behoorlijke upgrade naar een i3 kompleet met cooler en een Gigabit moederbord met 8 GB geheugen en USB 3.0 poort heb je voor 245 euro Azerty Upgrade Kit @ Azerty

Komt naar Belgie nog wel €13,21 verzendkosten bij.
 
dan mag jij Tuts me eens zeggen waar jij dus een nieuw systeem kunt aankopen voor laat ons zeggen een 190€ (hoe ik aan dit bedrag kom zie bericht #3 in dit topic )

*let op we spreken hier dus over een nieuw systeem (Desktop)
alles word behouden gaande van de muis , toetsenbord , interne schijven , externe media's ...als ook de videokaart ..
dus een aankoop van een nieuw systeem houd dan enkel de Behuizing , het Moederbord + de Processor als ook het Ram geheugen in .

Je hebt hierin gelijk. Maar....... hou er rekening mee dat ook Uw schijven en andere zaken dan al een "leven" na de rug hebben. Het zou niet de eerste schijf zijn die overlijd tijdens of kort na een herinstallatie van de software.
Hier mag je volgens mij het ene niet vergelijken met het andere.
Wat ik bedoelde was ik zou niet kiezen voor "het laatste nieuwe rapste snelheidsmonster" samen te stellen. Het kost stukken van mensen.
ik bedoel maar bij NV. Trading heb je een AMD quad core voor 399 €. Alles inbegrepen. Dan heb ik liever binnen een tweetal jaren opnieuw hetzelfde bedrag neer te tellen voor een systeem die dan in de markt ligt.
Maar uiteraard zoals ze zeggen Smaken Verschillen.....
En inderdaad, als je geluk hebt en Uw pc kunt upgraden voor 190€ dan ben je gelukkig. Maar voor hoelang?
 
dat bedoelde ik dus Mik dat je bij Nv.Trading een nieuw systeem kunt aankopen voor al 300€ maar .. ik zou eerlijk gezegd dus gek zijn om niet daarop in te gaan !

Dat gek zijn heb je zelf gezegd ;). Maar een mens moet af en toe eens gek doen. Uit de band springen enz.... Als je er nog de controle over blijft houden. Je doet het beste waar je in geloofd. En vergeet niet, wat je niet hebt meegenomen is voorbij en komt niet meer terug.
 
dan mag jij Tuts me eens zeggen waar jij dus een nieuw systeem kunt aankopen voor laat ons zeggen een 190€

In de Mediamarkt , staan er regelmatig desktops in folderaanbieding. Nieuwe merkcomputers maar in verpakking (doos) zonder merk erop.Ongebruikte computers die bij de fabrikant nog in stock staan , en allemaal worden opgekocht. De maximum leeftijd van deze computers is max . 2 jaar .
Ik heb er een goede maand geleden nog maar zien staan aan de prijs van 230,00 € .64-bits systemen met 8 GB RAM en een harde schijf van 500 GB. Blu-ray brander . Toetsenbord en muis.Windows zelfs voorgeïnstalleerd. Dat kun jij voor die prijs zelf niet assembleren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan