Firefox Gelezen topics worden zo niet meer gemerkt

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Silverwing

Gast
Als ik topics lees of zelfs beantwoord blijven deze op ongelezen staan.
Heb Ccleaner alles laten kuisen en opnieuw alles beginnen lezen maar er veranderd niets.
Hoe kan ik dit oplossen?

[OPLOSSING]Sinds zondag werkt bij mij alles normaal als ik het doe zoals in het voorbeeld filmpje van Ivan.Het zal een raadsel blijven waarom het plots wel normaal werkt zonder dat er iets aan de site instellingen of mijn instellingen gebeurd is.[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
JW heeft het over iets anders, dat blijkt hetzelfde te zijn dan Ivan zijn conclusie.

Wat ik bedoel is het volgende: Vroeger kreeg men tussen twee bezoeken in de lijst met de nieuw geposte items.
Er was dan ook nog een lijst met reeds vroeger geposte items die men nog niet gelezen had.
Nu staan alle berichten door elkaar, gelezen en ongelezen en die blijven daar staan tot men klikt op "markeer forums als gelezen". Dan staan die berichten bij het volgende bezoek er niet meer in. Enkel nog de nieuwe.
Ik heb dat gedaan op 20/11/2009 en al de berichten vanaf 21/11/2009 staan hier nog onder elkaar.
Dat maakt het wel heel onduidelijk en moeilijk om te lezen en om iets terug te vinden.
 
Geen van allen.
Stel je voor wat ik doe, ik lees een topic of beantwoord en verlaat het subforum bvb internet en keer naar een ander bvb windows, en lees daar en of beantwoord een topic.
Ik keer nu terug naar internet en zie in de lijst het topic dat ik beantwoorde nog steeds vet staan.
Zo gaat dat steeds met alles wat ik lees of beantwoord,het veranderd nooit naar gelezen,ongeacht welke browser.
 
Geen van allen.
Stel je voor wat ik doe, ik lees een topic of beantwoord en verlaat het subforum bvb internet en keer naar een ander bvb windows, en lees daar en of beantwoord een topic.
Ik keer nu terug naar internet en zie in de lijst het topic dat ik beantwoorde nog steeds vet staan.
Zo gaat dat steeds met alles wat ik lees of beantwoord,het veranderd nooit naar gelezen,ongeacht welke browser.
Dito probleem in Berchem Silverwing!
 
Er is beterschap sinds vandaag.Indien ik nu het sub forum verlaat en direct terugkeer naar hetzelfde staan alle gelezen topics wel als gelezen.
Het lijkt er op dat de pagina's niet vernieuwd worden als je binnen hetzelfde sub forum verschillende topics leest maar wel bij het verlaten hiervan.
 
Ja Silverwing heeft te maken met het vernieuwen van de pagina! Gebeurt dit normaal door de website als je een topic gelezen heb of een instelling in de browser????
Ivan enig idee?
 
Hierbij een oproep aan allen die zich herkennen in de problematiek die ik hier al enige tijd probeer opgelost te krijgen.
Laat jullie horen,anders kan er niets aan gebeuren,en het probleem moet ergens zitten.Volgens Ivan is en blijft het probleem de cookies,volgens mij zit het ergens anders en moet er via vergelijking tussen al wie het(de) probleem(en) heeft een oplossing gevonden worden zodat alles net zo goed werkt al vroeger.
 
Waar ik altijd al last van had is dat ik bij een geabonneerd onderwerp ik bij bvb 3 reactie's ook 3 mail krijg.
Hier word mail gestuurd omdat het onderwerp ergens gemarkeerd staat als "gelezen" terwijl dat niet zo is.
Er zijn dus meerdere problemen met dat markeren, maar dat was ook bij de vroegere versie van vbulletin.
Misschien bestaat dit probleem al veel langer en is het een instelling die hier fout staat.
Dat verklaart dan meteen ook waarom er bij vbulletin op hun forum niets over te vinden.
Ook is oa notificatie iets wat ieder lid tijdens het registratieproces zelf moet instellen, daarom mischien ook dat sommige leden er last van hebben, en anderen weer niet.
Vergelijk eens de settings bij de leden met, en deze zonder dit probleem.
De kans bestaat dat dit je op het juiste spoor zet.
Het probleem met markeren is eigen aan pctuts.
Dit heb ik een paar jaar terug reeds gemeld.
Bij de vorige versie stond er bij mij onderaan ook een button voor admin, deze is verdwenen.
Anders had ik al eens gekeken of ik iets vond.
Maar nu zie ik dat niet zitten omdat jullie al met 2 bezig zijn in admin.
Niets persoonlijks hoor, dit is enkel om eventuele misverstanden te vermijden.
 
Laatst bewerkt:
Het admin stukje wat ik er van kan zien is te beperkt om daar nu zelf naar op zoek te gaan, of ik kijk niet op de juiste plaats.
Ik denk dat deze zaken enkel voor super admin zijn (onze Ivan dus).
Er moet naar mijn gevoel een verband zijn tussen de 3 problemen.
Deze die Silverwing ondervind (niet altijd gemarkeerd als gelezen)
Deze die ik beschreef (blijven mails krijgen, dus in dit geval worden de topics wel gemarkeerd als gelezen zonder dat ze gelezen zijn; gevolg: nieuwe reactie = nog een mail er bovenop)
de problemen ook met verzenden van mail, waar sommige leden na posten van 1 onderwerp soms wel 70 mail krijgen (zonder dat er 70 reactie's zijn.
Dat was ook bij de vorige hosting, daaraan ligt het niet.
Het moet een instelling in het forum zelf zijn en deze 3 problemen hebben naar mijn gevoel een verband met elkaar.
Topic die gemarkeerd worden als gelezen zonder gelezen te zijn, en omgekeerd.
Dit lijkt me veel meer dan en probleem met coockie of browser van een lid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan