Windows 10 flashtool Lazyzero openen werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor onze modelbouw met drones gebruikten we vroeger al het flashtool van Lazyzero om nieuwe firmware te flashen. Er duikt nu een probleem op na het installeren van de laatste versies en ook bij het openen van oudere versies. We kunnen het tool na installatie 1 keer openen. Een tweede keer verschijnt er een Errorfile (in bijlage).
Blijkbaar heeft het probleem te maken met Java en we pasten de omgevingsvariabelen aan zoals in onderstaande tutorial:

Dat mocht ook niet helpen. Heeft iemand nog een idee?
Vanuit Lazyzero werd onze vraag nog niet beantwoord:

Bijlagen

Voor zover ik kan zien heeft dit niets met de Java omgevingsvariabelen te maken, maar de log geeft je wel een ander probleem:

FileNotFoundException: F:\KK2.1.5\flashtool\tmp\firmwares.xml

Bestaat dit bestand? Indien niet, zit daar de oorzaak. Kan soms ook met de rechten in die folder te maken hebben.

De errorfile op F: komt via een oudere versie van het flashtool en nu heb ik ook de errorfile van de laatste stabiele versie op C: in bijlage gezet. Ik zie daar ook dezelfde melding: bestand niet gevonden. Dat moet dan afhangen van Lazyzero zelf?

Bijlagen

Voor zover ik kan zien heeft dit niets met de Java omgevingsvariabelen te maken, maar de log geeft je wel een ander probleem:

FileNotFoundException: F:\KK2.1.5\flashtool\tmp\firmwares.xml

Bestaat dit bestand? Indien niet, zit daar de oorzaak. Kan soms ook met de rechten in die folder te maken hebben.
Ja, die file staat in de download van het programma als een gezipte file openen met 'VERKENNER'
KAN NIET GEARCHIVEERD WORDEN: IS GEEN ARCHIEF ???

Wel, er stond in de log nog een andere melding bovenaan met betrekking hierop. Dat de zip niet kon gelezen worden. En bij deze is dat ook vrij duidelijk denk ik. Dit bestand is corrupt. Probeer eens te achterhalen vanwaar dit komt.

Ik heb even die "zip" geopend;
Code:
<html>
<head><title>301 Moved Permanently</title></head>
<body>
<center><h1>301 Moved Permanently</h1></center>
<hr><center>nginx</center>
</body>
</html>

concreet; dit bestand werd gedownload van een webserver. En zoals er staat, is dat bestand verplaatst naar een andere locatie. De webmaster van die website heeft die link niet aangepast. Zonder de correcte locatie kan je niet verder. Mss mailtje sturen naar de webmaster van die site waar je dat gedownload hebt?

Na lang zoeken is het probleem opgelost. We hebben het programma getest op verschillende pc's en laptops met verschillende versies van Windows. Het programma werkte wel met Windows7 op een bepaalde laptop...
Uiteindelijk hebben we toch na vergelijk de omgevingsvariabelen van User aangepast:

JAVA_HOME - C:\Program Files\Java\jre1.8.0_271

Path - C:\Program Files\Java\jre1.8.0_271\bin;C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows

Het mailtje naar de webmaster van Lazyzero is nog niet beantwoord...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan