Status
Niet open voor verdere reacties.

janmolenaar

Steunend lid
Vip Lid
Help!!!!!
Als ik mijn apps in windows 10 wil updaten krijg ij steeds de foutcode "Code: 0x80246007" welke oplossing ik ook probeer het lukt mij niet om de updates van de apss binnen te halen en af te ronden.
Wat kan ik nog meer doen???
 
Ja ik kan normaal de store openen en als ik dan een app ophaal download hij hem wel maat het installeren blijft dan hangen. Al ik dan naar de update kijk dat geeft deze steeds de foutmelding Code: 0x80246007 Wat ik dan ook doe en welke oplossing ik ook gebruik de foutcode blijft verscjijnen. ik krijg dan steeds de fotumelding Zie image: 2017-07-28.jpg
 
Foutmelding van Store update Code: 0x80246007


---------------------------------------------------------------------------
Beste Luc,

Ook met deze tools kom ik niet verder. De foutmelding blijft aanwezig. Wat ik ook doe. Ik heb de foutmelding ook doorgestuurd naar de feedbackhub, misschien dat er van hen een oplossing gaat komen.
Zoniet dan blijven we maar verder zoeken en rondvragen, mogelijk komt er dan wel een oplossing.

Of heb je nog meer mogelijkheden die ik kan proberen?

Alvast bedankt en hartelijke groet,
Jan Molenaar
 
Verwijder volgende folder en probeer daarna opnieuw;
C:\Windows\SoftwareDistribution

Deze folder wordt automatisch terug aangemaakt en gevuld met de nodige data bij een volgende updatescan.
 
@janmolenaar klik eens op start >instellingen >apps
scrol in apps en onderdelen eens naar de app "app-installatieprogramma " en klik op geavanceerde opties
mogelijk dien jij deze opnieuw in te stellen aangezien je je store wel kunt gebruiken
 
enkel te gebruiken indien het vorige niet geholpen heeft !

download het AppsDiagnostic.diagCab en start deze vervolgens op om problemen met de Store en het ophalen van apps te verhelpen ....'tis het proberen waard ...
*noteer dat je je systeem dient te herstarten voor je gaat proberen om de apps via de store op te halen .
 
Beste lieve mensen,

Ik heb alle aangedragen mogelijkheden uitgeprobeerd, maar het gewenste resultaat blijft helaas uit. Ik blijf zitten met de foutmelding van de apps en kan deze niet updaten.
Wat mij wel is opgevallen dat ik ook niet de folder 'C:\Windows\SoftwareDistribution' in zijn geheel kan verwijderen. In deze map kunnen dan de map: 'DataStore' en het bestand ''ReportingEvents.log' niet worden verwijderd. Bij het verwijderen hiervan krijg ik dan de melding dat het bestand in 'Windows update is geopend'. Wat ik verder ook probeer het werkt allemaal niet.
En om hiervoor nu heel Windows opnieuw te gaan installeren is ook weer wat. Van de meeste app heb ik geen last omdat ik ze niet gebruik.
De vraag is voor mij dan hoe verder?
Overigens de normale 'Windowsupdate' worden normaal uitgevoerd en wel geinstalleerd.

Ik ben benieuwd of er nog andere mogelijkheden zijn.

Alvast dank voor jullie hulp en brainwaves hierover.

Met vriendelijk groet,
Jan Molenaar
 
doe dan het volgende eens ...
Je systeem herstellen met gebruik van een opdrachtprompt in Windows 8 -8.1- 10

Start een opdrachtprompt op als administrator ..

Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter

Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..
5929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png



Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..
Er dient immers niets hersteld te worden !


Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..

5921ee638b-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h31m24s_003_.png


In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !

Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...
Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .
Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..
En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.

591246c7d5-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h26m01s_002_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..
Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..

****indien blijkt dat je na het ingeven van de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth een foutmelding krijgt omwille dat de “source file niet gevonden word” dan zal je een foutcode 0x800f081f te zien krijgen ....doen dan pas het onderstaande.. !


*indien je een Windows 10 dvd heb is deze in je drive plaatsen ..heb je géén Windows 10 dvd maar wel de Windows10.iso dan mount je deze .. om dit "mounten"te kunnen doen is het voldoende om de iso via de verkenner weer te geven m.a.w. rechts klik op de iso en kies openen met "Windows verkenner"
nu dat de iso geladen is of via de verkenner gemount word dien je in de opdrachtprompt (administrator) de volgende opdracht in te geven ...
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:X:\Sources\Install.wim:1 /LimitAccess
**letop: de letter X dien je te vervangen ...door de letter van je drive of door de letter dat dus je gemounte drive vermeld !
klik na het ingeven van de opdracht op enter ..
 
Beste Qtex,

Ik heb alle opties die je hebt gegeven uitgevoerd, zelfs met het mounten en nog steeds heeft het niet geholpen.
Ik weet nu ook niet meer wat ik moet doen.
hartelijk dank voor je hulp en wie weet komt er toch nog iets onverwachts te voorschijn.

Hartelijke groet
Jan Molenaar
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan