Geen internet met draadloze verbinding met router TL-WR541 van TP-Link.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben op vakantie in Zuid Frankrijk en heb zoals ieder jaar mijn draadloze router meegenomen om daar aan te koppelen en te kunnen internetten.
Het is een router van TP-Link TL-WR451 en een G versie dus max 54MBPS. Mijn laptop kan verbinding maken met de router maar meldt: geen internet toegang. Bij nader onderzoek is in het configuratie overzicht IPv4 en IPv6 niet aanwezig.Dit geschrift heb ik dan ook met een kabelverbinding gemaakt afkomstig van het modem en dan is IPv4 wel aanwezig. Het WAN signaal komt dus goed van het modem af maar wordt niet doorgegeven. Het modem staat in een ander pand. Ik heb al het mogelijke reeds gedaan kwa instellingen maar kom er niet uit. Wie kan mij raad geven.

Bij voorbaat reeds dank voor het juiste advies

Groet van ton in de Provence.
 
denkelijk dat je in de router van je ,de mac ID dient in te geven van de modem om verbinding te kunnen maken ...
ik zeg wel er bij dat dit enkel een vermoeden is ...Ddragon en Pluis weten hier meer over .
 
Waar heb je de router op aangesloten en welke poort heb je gebruikt op jouw router ? ( Wan of Lan poort )
Is de TP-Link via de router van het vakantieadres aangesloten of rechtstreeks op de binnenkomende verbinding van de provider? Deelt de router van het vakantieadres IP adressen uit ?
Krijgt de TP-Link hiervan een IP adres toegewezen ?
 
Heren, zover bedankt voor uw bijdragen. Intussen heb ik ook niet stilgezeten. Ik ben normaal goed thuis in deze materie en weet dus het verschil tussen wan en lan. De Internet provider is Orange in Frankrijk en ik heb al een winkeltje geraadpleegd. Die waarschuwde gelijk dat dat een moeilijke provider is. Ik ben nu zo ver dat het modem, een Dlink, dezelfde IP adressen heeft als mijn router namelijk 192.168.1.1 en gebruik maakt van PPPoE dus met gebruikersnaam en wachtwoord. Beiden heb ik op een lijst van Orange tot mijn beschikking maar de router doet nog steeds niet mee. Als ik rechtstreeks op de inkomende wan kabel zit met de laptop heb ik internet maar met draad dus.
Morgen ga ik naar een ict bedrijfje dat mij mogelijk verder helpen kan of ga bellen met Orange die ook Engels spreken.
Mijn Frans is niet van dien aard dat dat soepel gaat. Het logbestand van de router laat weten dat telkens bij opstarten vanuit het modem disconnect wordt. Als ik er uit gekomen ben zal ik laten weten waar de crux zit of zat.
Nogmaals dank en groet van Ton. PS: Voorheen had de eigenaar een andere provider die ook adsl had via dynamic IP
en toe kon ik gewoon aankoppelen en het liep!
 
Ik ga er van uit dat de Dlink de bestaande router is en je dus draadloos wil internetten via jouw TP-Link.

Waarom zet je deze TP-Link niet in Brugmodus. Geef hem een vrij lokaal IP adres in de range waar de Dlink ook zit. De standaardgateway wordt dan dus het IP adres van de Dlink.

En uiteraard niet de WAN aansluiting gebruiken als je de TP-Link aan de Dlink verbind, maar gewoon LAN gebruiken
 
Instellen als AP (bridge) is een optie.

Waarom dit als router niet zou werken...? Waarschijnlijk ligt het probleem bij je TP link router. Maar is moeillijk te zeggen zonder de situatie van dicht bij te zien. Is standaard Ethernet allemaal. De enige mogelijke filters zou op MAC adres kunnen zijn, wat wel heel erg onwaarschijnlijk is mijn mening. Elke vendor heeft zo zen eigen MAC range toegewezen.
 
De oplossing van mijn router probleem!

De oplossing van mijn router probleem!

Instellen als AP (bridge) is een optie.

Waarom dit als router niet zou werken...? Waarschijnlijk ligt het probleem bij je TP link router. Maar is moeillijk te zeggen zonder de situatie van dicht bij te zien. Is standaard Ethernet allemaal. De enige mogelijke filters zou op MAC adres kunnen zijn, wat wel heel erg onwaarschijnlijk is mijn mening. Elke vendor heeft zo zen eigen MAC range toegewezen.

Mijne Heren, het probleem is opgelost na een zware nacht nadenken. Er moest een conflict gaande zijn en dat was het ook. Ik heb de router een
ander IP adres gegeven en vervolgens gewoon voor de Wan pagina dynamic P opgegeven. Immers rechtstreeks op de kabel van het modem kon de pc wel internetten dus werd een ip adres doorgegeven. Zo gedacht zo gedaan en voila het vuiltje werkt en ook weer draadloos!
Overigens wel leuke ideëen opgedaan uit de inzendingen. Nogmaals mijn dank en groeten van
Ton uit de Provence.
:duimop:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan