Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo , een vraagje , ik heb hier een ietwat oude pc van mijn zuster, en ik geraak niet in de bios, als ik opstart dan komt er op mci muis niet gevonden klik f1 om te resume , en dan start hij op ( die muis heeft ze lang geleden er eens op gezet , maar er weer af gedaan , wat er toen gebeurt is weet ik niet want ik moet altijd op f1 klikken om te starten ) dus als ik probeer om f11 (bios) gaat dat niet .

Weet iemand een oplossing ???

Graag antwoordt
 
Hallo , mik die muis heeft mijn zuster er vroeger op gezet , nu heb ik er een andere op zitten (usb).
Ik heb de batterij er een 15 min eruit gehaald , maar het is nog altijd hetzelfde , de bios is niet open gegaan zoals ze hierboven hebben gezegd , en ik heb niets kunnen veranderen, moet nog altijd f1 aan klikken om op te starten.
Ik ben wel in het bios geraakt door voor op f1 te klikken , meermaals op de delete knop te drukken , maar ja nu is wel de vraag waar en hoe kan ik dit probleem met die muis op lossen ???
 
das allezins RAAR dat de bios niet opgestart is nadat je de bios batterij er uit heb gehad .....want het is degelijk wel zo dat het eerste scherm dat na een herstart het bios scherm is !!!

wellicht staat er juist naast de bios batterij ook een bios reset jumper ( kan ik dus niet van hier uit zien ) deze moet dan effe ook omgezet worden terwijl de bios batterij verwijderdt werd...
op mijn moederbord zie ik deze met een blauw kapje links naast de bios batterij staan ...
als je dit kapje er af trekt dan zie je 3 pinnetjes ( echter heeft het kapje het middelste en het linkse pinnetje steeds afgedekt ).....
om nu de bios te resetten dien je het kapje effe zo te plaatsen dat het middelste en het rechtse pinnetje afgedekt is ( nu heb je dus de jumper gebruikt om de bios te resetten , belangrijk is dus dat de bios batterij er voor verwijderdt werd)
plaats de jumper terug naar de oorsprongkelijke staat ( dus het middelste pinnetje en het linkse moeten weer afgedekt zijn ...daarna plaats je pas de bios batterij er terug in !! niet eerder !!)

**vertel eens over welk moederbord het hier gaat en ook of het een merk pc is !!

[edit] wat betreft die foutmelding ....de oorzaak kan opgelost worden indien je een muis inplugt met een groene stekker inplaats van een usb ....
de foutmelding is gekomen doordat deze muis er uit werd getrokken toen de pc aanstond ....

ook kan je dus wel degelijk van de melding afgeraken , maar zoals ik al eerder zei moet je dit in de bios doen ...
Enfin, ga naar de BIOS-setup.
Ga op zoek naar de optie 'Halt On Errors', **deze optie vind je meestal in de power management
want daar kunt u aangeven bij welke fouten het BIOS aan de bel moet trekken, alvorens door te kunnen starten.
Als u instelt op 'Halt On No Errors', dan dendert het BIOS altijd direct door naar het besturingssysteem...en zal hij opstarten [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Hallo qtex hieronder enige informatie is wel geen heel zware pc maar is voor de vrouw snap je
Besturingssysteem
MS Windows XP Home 32-bit SP3
Processor
AMD Sempron 3000+ 32 °C
Palermo 90nm Technologie
RAM
1,00 GB Single-Kanaal DDR @ 199MHz (2.5-3-3-8)
Moederbord
MSI MS-7145 (CPU 1) 29 °C
Graphics
EV927 (1280x1024@75Hz)
ATI video (MSI)
Harde schijven
80GB Maxtor Maxtor 6L080L0 (PATA) 33 °C
Optische schijven
NEC DVD_RW ND-3570A
Audio
Unimodem Half-Duplex-audioapparaat


hieronder staat dat er twee muizen zijn aan gesloten maar dat is dus niet he

HID-compliant muis
Apparaat soort Muis
Apparaat naam HID-compliant muis
Verkoper Logitech
Locatie Locatie 0
Stuurprogramma
Datum 7-1-2001
Versie 5.1.2600.0
Bestand C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\mouclass.sys
Bestand C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\mouhid.sys
HID-compliant muis
Apparaat soort Muis
Apparaat naam HID-compliant muis
Verkoper DSC Communications
Locatie Locatie 0
Stuurprogramma
Datum 7-1-2001
Versie 5.1.2600.0
Bestand C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\mouclass.sys
Bestand C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\mouhid.sys
deze informatie heb ik verkregen door het program speccy



de pc is een Processor
AMD Sempron 3000+
Cores 1
Threads 1
Naam AMD Sempron 3000+
Codenaam Palermo
Package Socket 754
Technologie 90nm
Specificatie AMD Sempron(tm) Processor 3000+
Familie F
Uitgebreide familie F
Model C
Uitgebreid Model 2C
Stepping 2
Revisie DH-E6
Instructies MMX (+), 3DNow! (+), SSE, SSE2, SSE3, AMD 64
Virtualisatie Niet-ondersteund
Hyperthreading Not supported
Fan snelheid 1670 RPM
Bussnelheid 199.4 MHZ
Rated bussnelheid 797.7 MHZ
Stock Core snelheid 1800 MHZ
Stock Bus Snelheid 200 MHZ
Gemiddelde Temperatuur 32 °C

Bedankt voor de reactie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
fijn dat het nu uiteindelijk dan toch gelukt is ; heb er nooit aan getwijfelt...
bedankt om dit te melden , hierbij zet ik er dan een sotje op !
je weet pctuts is er voor u ...:duimop:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan