O ja, die unilink zou de stekker veranderd zijn was mij verteld 13 jaar terug in de winkel.
Klopt dat, en vooral, hoe weet ik bij aankoop van zo iets of het de juiste stekker gaat hebben?
Of dit juist is weet ik nog steeds niet.
De unilink is terug te vinden bij minstens 4 verschillene merken, er zijn zelfs verloopkabels die geschikt zijn voor deze 4 merken.
Zou het zo zijn dat Sony zijn oude unilink moest aanpassen aan de huidige gestandaardiseerde, of hebben ze mij ton iets wijs gemaakt om me een nieuw toestel aan te smeren?
In ieder geval, een klassieke autoradio bezit een voorversterker (line out) en een high end versterker om luidsprekers aan te sturen.
Die laatste gebruik ik nooit, het signaal gaat steeds naar externe filters en versterkers hier.
Mijn huidige toestel is niet veel meer dan een voorversterker, je kan er geen luidsprekers op aansluiten.
De uitgangsspanning is wel opgetrokken van de standaard 2V naar 4V.
De signaalsterkte zal geen probleem opleveren denk ik.
Dit soort apparaten zijn zeldzaam, en moeilijk te vinden, daarom wil ik momenteel geen ander toestel.
Zo een source selector ga ik wel zoeken, dan kan ik een cdwisselaar aansluiten naast een ipod en eventueel nog iets anders, een dvd of laptop.
De recente sourceselectoren van Sony hebben daar een usb voor.
Alleen weet ik niet of mijn oude toestel hier ook mee overweg kan.
Dus is mijn unilink universeel? (voor zo ver daarvan sprake kan zijn, en kan ik een recentere source selector gebruiken dan deze aangegeven in de handleiding van mijn toestel.
Op die 2 vragen zoek ik nu nog een antwoord.
Ik hoop dat iemand mij daar nog kan mee verder helpen.
Info over de gebruikte PIC16F628 vond ik om
hier.
De datasheet lijkt me wel informatief.
PS, ik vond een discussie op tweakers over een oud toestel.
Misschien helpt deze ons verder vooruit?
http://74.125.77.132/search?q=cache...+schema&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=be&client=opera
Dongles zij er voldoende te vinden.
Als
deze bijvoorbeeld.
Deze slaagt er zelfs in een Sony minidisk zich te laten gedragen net als een cdwisselaar van Sony op een Sonyradio.
Vreemd dat die minidisk zich niet zo gedraagt, gezien het van dezelfde fabricant is, nl Sony.
Bekijk je eens even de linkjes bij die dongle, er staan de schemaatjes bij.
Die PIC16F628 ga ik niet gebruiken, die is maar nodig als je minidisk gebruikt.
Hoewel deze geprogrammeerde pic gebruikt word om een laptop aan te sluiten.
Dit laat me vermoeden dat er toch een mogelijkheid moet zijn met imac om het zelfde te doen mits aanpassen van de code??
Ook stelt VDToorn schema ter beschikking, of eventueel kan bij hem zelfs geprepareerde onderdelen worden gekocht.
Maar wat heb ik dan juist nodig van hem?
http://vdtoorn.nl/electronica/De-GNUnilink-dongle/all