Status
Niet open voor verdere reacties.
Google Pixel en Pixel XL
Indeling:
Google heeft Nexus de rug toegekeerd. Wat er verkeerd mee was ermee weet ik helaas niet, maar nu is er in de plaats de google Pixel en de Pixel XL. Op de toestellen staat geen merk, maar in feite koop je wel een HTC toestel. Zeker geen slecht merk, met oog voor detail en kwaliteit. Wat mogen we nu gaan verwachten van deze (HTC) Google Pixel en Pixel XL?

Scherm:
Pixel:
De google Pixel komt met een AMOLED scherm van 5” met een resolutie van 1920x1080 pixels wat neer komt op een super mooie 441PPI en is daarmee een Full HD scherm.
Dit scherm komt met een Corning Gorilla Glass 4 om het te beschermen tegen krassen en vuil.

Pixel XL:
De Google Pixel XL komt met een AMOLED scherm van 5,5” en behoort daarmee tot de groep van phablets met een resolutie van 2560x1440 pixels wat neer komt op een nog wel hogere 534PPI wat neer komt op op een QHD scherm.
Dit scherm komt eveneens met Corning Gorilla Glass 4 om dit grote scherm te beschermen tegen krassen en vuil.

Camera’s:
Beide toestellen komen met dezelfde camera’s
Achteraan komt er een 12MP f/2.0 camera met fase detectie en laser autofocus. Dual LED dual tonen flitser. Verder komt hij met een ½.3 sensor wat als mijn berekeningen kloppen een 28mm lens zou moeten zijn. Verder komt hij met geo tagging, aanraak focus, gezicht detectie, panorama en HDR.
De frontcamera had ik eigenlijk liever iets anders gezien, maar is zeker geen slechte camera als frontcamera. Het is een 8MP f/2.4 camera eveneens met dezelfde grote van lens als de frontcamera.

Chipset:
Is eveneens voor beide toestellen identiek.
Deze toestellen komen met de allernieuwste Qualcomm Snapdragon 821 processor geconfigureerd in Quad Core ( 2x1,6GHz Kryo & 2x2,15GHz Kryo) met een Adreno 530. Dit in samenwerking met 4GB RAM of met 32 of 128GB maar er is geen mogelijkheid tot uitbreiding. Er ontbreekt een SD kaartslot.
Uit de doos draait dit toestel meteen op de allernieuwste Android 7.1.

Batterij:

Pixel:
De Pixel komt met een 2770 mAh sterke niet verwijderbare Li-Ion batterij.

Pixel XL:
De Pixel XL komt met een 3450 mAh sterke niet verwijderbare Li-Ion batterij.

Sensoren:
Vingerprintscanner, accelerometer, gyro, proximity, kompas en barometer. Zitten op beide toestellen.

Specificaties:

Google Pixel

Google Pixel XL
 
Bekijk bijlage 17598
De lens is de tweede rechts onder met afmetingen: 6,17 mm x 4,55 mm = 28,5285 mm²

Dus die 28mm die ik gevonden heb is dus niet echt uit de lucht gegrepen, maar heeft uiteindelijk wel niets met fotografie te maken. Mijn zoekwerk was dus maar half, maar dat zal wel gekomen zijn omdat ik van al die berekeningen geen snars begrijp.
 
Ik ben ook eens op zoek gegaan bij google zelf en vind daar geen brandpuntsafstand voor het gebruikte objectief. Als die 28 mm niet correct zou zijn, dan moeten de berekeningen opnieuw gemaakt worden met de juist waarde - dit in verband met de effectieve lensopening.

@J.W. - waar heeft u die interessante informatie gevonden ivm de sensorgrootte ?
 
Hoe kom je vierkant millimeter? Een lens is rond -)5 Ik ben vergeten hoe je dit soort dingen moet berekenen. Was dacht ik iets van π x D

De oppervlakte van een cirkel is: straal x straal x Pi (3,1415....) en dan kom je eventueel, afhankelijk van de lengte van de straal, ook uit op mm², cm², m²
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan