harde schijf fout

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik ben ten einde raad, het gaat om een harde schijf van samsung model HD 103SJ 2 stuks gekocht via cool-prices.nl.
na 2 maanden een foutmelding eerst in de interne die is nog opgestuurd naar cool prices.
maar ook de 2de externe harde schojf ging kapot met het zelfde foutmelding, alleen nu is cool prices failliet, en bij samsung worden we niet serieus genomen.
mijn kleinzoon heeft van alles geprobeert maar na 6 mnd weet hij het ook niet meer.
kunnen jullie een oplossing bedenken?
[04-12, 15:32] Tuts: Graag helpen wij je verder in het forum nely, geef ook goede uitleg welke fouten je krijgt

Er is een S.M.A.R.T.-fout op schijf SAMSUNG HD103SJ ATA Device (volumes C:\;D:\) gevonden
dit is alles bij navraag moest de schijf vernieuwd worden
maar ik hoop dat jullie een mogelijkheid weten om bij samsung terecht te komen
het is van de zotte dat 2 dezelfde allebei kapot gaan
 
S.M.A.R.T. betekent Self-Monitoring, Analysis, and Reporting Technology; soms geschreven als SMART
Als dit een foutmelding geeft is er inderdaad iets defect aan de schijf en moet hij hoogstwaarschijnlijk vervangen worden.

Je kunt Samsung benaderen via contact us - SAMSUNG

[edit] Hoe zoiets kan gebeuren is moeilijk te zeggen. Vreemd is wel dat er 2 dezelfde schijven binnen korte tijd defect raken met een identieke foutmelding. Dit zou kunnen duiden op een productiefout [/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het is inderdaad zo dat je als je een smart fout krijgt de kans groot is dat je schijf gaat crashen binnen de 60 dagen na de eerste melding. de melding is bedoeld om beheerders de tijd te geven gegevens "back te uppen" ( tja, hoe vervoeg je zo'n werkwoord hé :p ) voordat het te laat is.

in 60% van de gevallen is een schijfcrash voorspelbaar en ligt die aan slijtage van de mechanische onderdelen van de schijf. het smartrapport wordt dan ook door schijfontwikkelaars gebruikt om hun volgende generatie schijven beter te maken.

smart fouten hebben een nummer meegekregen. kritieke fouten die je zo snel mogelijk moet opvolgen zijn 1, 5, 10, 184, 188, 196, 197, 198 en 201. dan dien je de schijf direkt te vervangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan