Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Misschien is dit ooit eerder behandeld, maar ik kan er niets over vinden.
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een harde schijf van 3 TB, deze staat vol met boeken, stripboeken en HD-Films.
Afgelopen zondag heeft het hele dorp een korte stroomstoring gehad en daarna was deze harde schijf niet meer te openen.
Hij was niet meer te zien, ik ontdekte deze schijf wel bij computerbeheer, waarbij het volgende stond: In Orde (Beschermende GPT Partitie),
Ik heb even geGoogled, daarbij vond ik dat deze indeling ook bij Mede8erschijven gebruikt wordt, ik sluit de schijf aan op mijn Mede8er Mediabox en jawel alles staat er nog netjes op,
alleen te bereiken via die Mede8erbox. Dus de schijf is niet stuk, alleen niet meer te openen via de PC.
Ik hoop dat jullie een oplossing kunnen vinden voor dit probleem, want alles wat erop staat is voor mij wel belangrijk.
Alles wat ik vond was alleen maar over het Cleanen van de schijf, zonder redding van mijn bestanden, dat wil ik dus niet.
Ik zou jullie of iemand van jullie erg dankbaar zijn, mocht dit opgelost kunnen worden.
Ik wacht op een antwoord, alvast bedankt voor de moeite,

Groetjes Camthelion Telemnar
 
Je kunt hem dus wel zien in computerbeheer, heeft hij daar een stationsletter ?
Zo niet, kun je die daar geven bij Stationsletter en paden wijzigen door de rechtermuisklik te gebruiken

schijfbeheer.jpg
 
Denk dat er iets moet staan dat lijkt op Mediabox (ik zie Mede8erbox).
Als U Win7 of hoger hebt wordt GPT ondersteund.
Dus tot en met XP gaat het niet werken.
Heb nog niet gehoord dat een stroom storing MBR kon omzetten naar GPT.
Maar mogelijk had Windows moeite hem te lezen en heeft hem als GPT gemerkt.
 
Alvast bedankt voor het snelle reageren, Ik had ergens gelezen, dat iemand hetzelfde probleem had en die had de schijf in een andere PC gedaan en daar werd hij wel gezien.
Ik heb dus mijn laptop weer aan de praat gekregen en daarop de betreffende schijf aangesloten en jawel daar zijn alle bestanden te zien.
De schijf wordt nu gescand en de problemen worden verholpen (zegt ie).
Dan wil ik het wel eens weer op mijn DesktopPC gaan bekijken of die hem weer ziet of niet.
Ik ben in ieder geval blij dat ik weer bij mijn gegevens kan.
Ik ga een nieuwe Harde Schijf aanschaffen en zet daar alle gegevens naartoe, dan kan ik de probleemschijf formateren en opnieuw gebruiken.

Groetjes, Camthelion Telemnar
 
Waarschijnlijk had mijn oplossing in antwoord #2 het probleem met de pc opgelost, dan hoeft hij niet geformatteerd te worden en hoef je ook geen nieuwe schijf te kopen.
Al kan dat natuurlijk nooit kwaad om een extra schijf te hebben.
 
Hoi,
Ik wil hier toch even op reageren, in computerbeheer kon ik de schijf wel zien, maar verder kon ik er niets mee doen.
Dus ook geen schijfletter geven.
Alles was in grijs en dus niet te benaderen. Alleen aan de zijkant met rechtsklikken gaf hij dus het bericht: in orde (enz.) zie eerste bericht.
En het lijkt inderdaad ongelooflijk dat dit door een stroomstoring is gebeurdt, maar zo heb ik het ervaren.
Maar we kunnen alle kanten opgaan, voor mij is het belangrijkste, dat ik weer bij mijn gegevens kan komen en veiligstellen.
Nogmaals bedankt voor het reageren.
Camthelion Telemnar
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan