Software Hardnekkige HP Spyware

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds ik in december 2020 een HP desktop kocht (het was de goedkoopste), wordt er bij elke scan HP spyware gevonden en er zijn ook steeds weer tracking cookies (scans van HitmanPro, AdwCleaner, Malwarebytes, enzovoort).

Ik heb al van alles verwijderd, er is al diverse keren iets in quarantaine gezet, ik heb diverse services uitgeschakeld, maar het blijft maar terugkomen.

Nu weer ProgramData/HP Touchpoint Analytics Client.

Het is op geen enkele manier weg te krijgen, ook niet met Unlocker.

Internet-tips blijken niet te werken.

Verwijderde registersleutels zie ik een uur later weer terug.

Hoe kom ik van deze ellende af?
 
Programma's verwijderen doe je niet met Everything - die zoekt enkel naar bestanden.
Ik veronderstel dat je via de App - menu uit de Instellingen ook wel geprobeerd hebt ?
 
Beweer ik ook niet hé - weet ik ondertussen.
Nét daarom reageerde ik wat verrast op je melding dat het niet te verwijderen viel met Everything. ;)

Ik vrees dat HP het echter onmogelijk heeft gemaakt dit te verwijderen en verwijderd te laten - ze pushen het waarschijnlijk gewoon opnieuw.
Niet goed te keuren, maar een oplossing vind ik - net als jij - nergens op het net.
 
Hallo PhilipV,

Wat ik zei: “De HP programma’s zijn nergens in mijn computer te vinden, nochtans niet met Everything”.

Iets anders dus dan een melding dat het niet te verwijderen viel met Everything

Als ik een programma verwijder (met de Geek Uninstaller) typ ik altijd eerst de programmanaam in bij Everything.

Na “diepe” verwijdering kijk ik dan nogmaals in Everything wat er nog over is. En vrijwel altijd staat er dan nog iets.

Everything geeft dus een zeer compleet beeld van wat er allemaal samenhangt met een programma.

Iedereen die Everything kent (en niet iedereen kent het, denk ik), weet toch wat dit programma doet?

En dan zegt u: “Programma's verwijderen doe je niet met Everything - die zoekt enkel naar bestanden”.

Mama mia!
 
Leono, ik vrees als je ervan af wil dat een cleaan install de enige manier zal zijn om er van af te komen. Dan krijg je al de rommel van HP in dit geval er niet meer mee bij. Ik vraag me wel af, welke apps zo belangrijk zijn dat jij geen clean install kan doen omdat je ze verkregen hebt via bv give away of the day.
 
HP is lekker bezig. https://tweakers.net/nieuws/132327/...trieanalysetool-op-computers-van-klanten.html

Geef deze opdracht eens: services.msc

Is daar iets te vinden zoals dit bijvoorbeeld: HP Touchpoint Analytics Client of iets wat er op lijkt ?
Dubbelklik er op en dan bij opstarttype kiezen voor Uitgeschakeld. Als het goed is zal dit na een reboot dan niet opstarten.
En als deze service gestart is, kun je hem daar ook stoppen.
 
Blijkbaar zet HP die remote elke keer terug aktief ...
in #4 vroeg ik of er een registratie gebeurd is via internet?
1619448057287.png

' Maakt dat verschil? ' ... ' als die remote aangezet wordt ' ????? :unsure:
 
@Skippy TS zegt al meteen in de eerste vraagstelling dat hij dit heeft gedaan, herhaaldelijk.
Maar ik lees vooralsnog nergens dat hij de service gestopt heeft en de aanpassingen ge-safed heeft.

Hier ook nog een adres met wat handelingen waar het één en ander uitvoering wordt uitgelegd: https://www.howtogeek.com/334552/hp...y-service-on-your-pc.-heres-how-to-remove-it/

Ik kan het zelf niet proberen omdat ik gelukkig geen HP heb.

Option One: Uninstall the Software​

Thankfully, you can uninstall this software if it’s on your computer. To do so, head to Control Panel > Uninstall a program. You can also just press Windows+R, type “appwiz.cpl”, and press Enter to go straight here.

Select “HP Touchpoint Analytics Client” in the list and click the “Uninstall/Change” button to remove it from your PC.

img_5a1da56051683.png


If you don’t see this application, you don’t have the software in question on your PC. It may also be called something like “HP Touchpoint Manager” on different PCs. Look for anything beginning with “HP Touchpoint” here and uninstall it.

Option Two: Disable the Service​

You can also choose to disable the service without removing the software from your computer, if you like. However, uninstalling the software will also remove the service, so you don’t need to do this if you’ve uninstalled the software already.

To do this, open the Start menu and search for “Services”. Click the “Services” shortcut that appears. You can also just press Windows+R, type “services.msc”, and press Enter.

img_5a1da641830e5.png


Scroll down in the list and locate the “HP Touchpoint Analytics” service. Right-click it and select “Properties”.

img_5a1da65cb65ef.png


First, click the “Startup type” box and set the service to “Disabled” to prevent it from automatically starting in the future.

Second, click the “Stop” button to stop the service.

Click “OK” to save your changes.

img_5a1da69548fcd.png


The service is now disabled and it should no longer run. Hopefully, HP won’t play any tricks and reinstall or re-enable this software in the future, but you never know—so keep an eye out.
 
Ik weet niet wat TS voor die HP betaald heeft, maar meestal als je naar een lokale computer hersteller gaat, kunnen die mannen voor u een soortgelijke pc zelf samen stellen voor ongeveer dezelfde prijs. Dan krijg je al die bloatware er zeker niet bij en steun je de lokale handelaar ook.
 
Wat ik wel gezegd heb in bericht #3:

Het is wel straf dat je deze service inderdaad terug vindt via Taakbeheer, maar niet via Services.

De service lijkt bij mij overigens uit te staan, want er staat 'Starten'.


Wat te verliezen programma’s betreft: inderdaad allemaal handige giveaways.

Natuurlijk heb ik de meeste na een paar maanden wel weer terug.

Maar stel je voor dat de nieuwe Windows installatie mislukt. De bibliotheek is dicht en de computerwinkel ook. En verder heb ik geen alternatief internetapparaat. Dan zit je dus wel in de penarie. Mijn vriendin heeft ook geen internet en zelfs geen telefoon.

En is het probleem groot genoeg om geheel opnieuw te gaan beginnen?

Ik ben al lang blij dat ik een computer heb, want toen mijn laptop het begaf, zat ik drie weken geheel zonder internet. Maar toen was de bibliotheek nog open.

Ik vind het diep triest hoe afhankelijk wij onszelf maken van het internet. Ik kan het geen vooruitgang noemen.
 
Hopefully, HP won’t play any tricks and reinstall or re-enable this software in the future, but you never know—so keep an eye out.
Die tekst had ik en Leono ook denk ik, ook gezien...
Maar hij is enkele jaartjes oud, 2017 als ik me niet vergis.

En de duivel zit in het staartje ... zie mijn citaat hierboven : dat is dus m.i. nu WEL het geval !

Service stoppen : lukt !
App verwijderen : lukt !
maar ... hij komt zelf terug in de installatie en zet zichzelf terug aktief.

De vraag is dus nu teruggebracht tot : "Hoe kan je HP beletten om dat te doen ???" - Persoonlijk zou ik het niet weten...
 
Nog een poging / invalshoek ... ik lees dat die Touchpoint een onderdeel is van de HP support applicatie, samen met nog een aantal andere tools. Sommige daarvan worden apart geinstalleerd maar houden verband met mekaar.

In die optiek zou het perfect kunnen zijn dat die Touchpoint steeds terugkomt omdat de "HP Support Solutions Framework" zichzelf checked op integriteit en terug aanvult wat ontbreekt. Heb je al eens geprobeerd om ALLE HP Support-achtige apps te verwijderen ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan