Software Hardnekkige HP Spyware

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds ik in december 2020 een HP desktop kocht (het was de goedkoopste), wordt er bij elke scan HP spyware gevonden en er zijn ook steeds weer tracking cookies (scans van HitmanPro, AdwCleaner, Malwarebytes, enzovoort).

Ik heb al van alles verwijderd, er is al diverse keren iets in quarantaine gezet, ik heb diverse services uitgeschakeld, maar het blijft maar terugkomen.

Nu weer ProgramData/HP Touchpoint Analytics Client.

Het is op geen enkele manier weg te krijgen, ook niet met Unlocker.

Internet-tips blijken niet te werken.

Verwijderde registersleutels zie ik een uur later weer terug.

Hoe kom ik van deze ellende af?
 
Nog een poging / invalshoek ... ik lees dat die Touchpoint een onderdeel is van de HP support applicatie, samen met nog een aantal andere tools. Sommige daarvan worden apart geinstalleerd maar houden verband met mekaar.

In die optiek zou het perfect kunnen zijn dat die Touchpoint steeds terugkomt omdat de "HP Support Solutions Framework" zichzelf checked op integriteit en terug aanvult wat ontbreekt. Heb je al eens geprobeerd om ALLE HP Support-achtige apps te verwijderen ?
Ja precies, alle services van HP uitschakelen. Heb je toch niet nodig.
Een ander merk pc draait ook goed zonder HP services.
Hier moet een andere HP service verantwoordelijk voor zijn, dus weg met die zooi.

Ik zou ook eens opstarten in veilige modus en kijken of dat kreng er dan ook is.


Ik vind zoiets een behoorlijke misser van HP, het lijkt Microsoft wel. Die zijn daar ook erg goed in. Heb je eindelijk alles werkend, komen ze weer met wat nieuws wat je niet nodig hebt en werken andere dingen weer niet meer.
 
@Skippy - voor alle duidelijkheid : zoals ik het begrijp werkt bij TS alles nog wel vlekkeloos hoor ! Alleen vindt hij (en Malwarebytes) dat dit onderdeel ongeoorloofd is. TS zou het ook gewoon zijn gang kunnen laten gaan en daar géén hinder van ondervinden...
 
In de lijst ‘Apps en Onderdelen’ zie ik:

-HP Audio Center
-HP Documentation
-HP JumpStarts
-HP PC Hardware Diagnostics Window
-HP Privacy Settings
-HP System Events Utility

Als ik dit allemaal risicoloos kan verwijderen: graag. Maar dan wil ik wel zeker weten dat het risicoloos is.


In Taakbeheer zie ik de volgende Services:

-HPAppHelperCap Gestopt
-HPDiagsCap Gestopt
-HPNetworkCap Actief Start automatisch
-HPSysInfoCap Gestopt

De Touchpoint Analytics zie ik dus niet meer staan. Toen ik bericht #3 schreef, trof ik die nog wel aan.


Ik zal de AdwCleaner nog eens uitvoeren. Misschien is de quarantaine van gisteren nog werkzaam.

Misschien gedeeltelijk? Er is nu 1 onderdeel minder dan gisteren.

De Touchpoint Analytics verschuilt zich. Blijkbaar lucht gekregen van deze forumdiscussie. (Het is tenslotte spyware).

Scan 3.PNG
 
Ik zou je niet aanraden alle HP apps en services te verwijderen : vb. audio kan nodig zijn...
Maar als je AdwCleaner bekijk zou ik er voor opteren om nu (voor de Touchpoint terug is) dat HP support framework in zijn geheel in quarantaine te zetten.
Die HP Support Assistant gebruik je toch niet.
 
Hallo PhilipV,

De HP SupportAssistant werd gisteren voor de twintigste keer in quarantaine gezet, maar afgelopen nacht is hij er opnieuw uitgekropen.

Er is dus een map met ProgramData. Deze map noemde ik al in mijn allereerste bericht.

Unlocker vraagt: “Verwijderen bij de volgende herstart?”

Vervolgens lukt dat blijkbaar niet.
 
Ja, als je het voorafgaande leest zou die indruk kunnen ontstaan.

Maar in mijn eigen waarneming zijn het altijd die twee die op de schermafbeelding van gisteren staan. (Pagina 1, bericht #13).

Is er misschien een gelijksoortig programma als Unlocker dat er wèl in zou kunnen slagen deze map ProgramData te verwijderen?

Nu wilde ik hem nog eens opzoeken (verborgen bestanden>ProgramData).

Ik zie: HP Support Framework en hij laat zich zó naar de Prullenbak verplaatsen. Opeens!


ProgramData.PNG
 
Neen, ik heb nog niets gedaan. De “app” is nog steeds onvindbaar.

Eerst goed nadenken voordat ik iets verwijder.

De map die ik niet weg kreeg (ook in de ProgramData) was die van de Touchpoint Analytics.

Die zit waarschijnlijk even in quarantaine, want ik zie hem nu niet staan.

Er is nog een tweede map in de ProgramData. Deze keer noemen zij zich Hewlett Packard.


HP2.PNG
 
Is normaal, maar beide bestaan meestal ...

in #37 zeg je :

Ik zie: HP Support Framework en hij laat zich zó naar de Prullenbak verplaatsen. Opeens!

en nu zeg je :

Nee, ik heb nog niets gedaan ...

???
 
Ik denk dat je je veel kopbrekens en miserie zou besparen door in de Verkenner je verborgen mappen en bestanden gewoon af te zetten.
Want in de folder ProgramData vb. heb je niets te zoeken in normale omstandigheden.
Enkel met héél véél kennis van zaken kan daarin kijken en wijzigen nuttig zijn, maar ik raad het ten stelligste af ...

Zet dus :

1619534645446.png


en je zal je al een pak minder zorgen maken, miserie op de hals halen.
 
Wat een hoop misverstanden op een rij weer, PhilipV:

1. Ik had de map verplaatst naar de Prullenbak om te testen of dat ging. En ja, het ging.

Daarna heb ik hem teruggezet naar waar hij vandaan kwam.

2. Uiteraard staan mijn verborgen mappen standaard op onzichtbaar.

Als ik specifiek op zoek naar iets ben, vink ik even het vakje “Verborgen items” aan in de Verkenner>Beeld.

Daarna haal ik het vinkje weer weg.

In het algemeen ervaar ik niet zo heel veel miserie.
 
Je hebt dus wél iets gedaan.
De voortdurende misverstanden zijn natuurlijk normaal als je zo chaotisch communiceert als de voorbije posts. Eerst is het A, dan is het B en uiteindelijk blijkt het dan toch A te zijn. Hoe wil je dat iemand dat nog kan volgen wat je nu eigenlijk wel of niet aan het doen bent.

Alleszins, ik pas ... hier ook door jou al meer energie ingestoken dan het waard is. Negeer het gewoon, er gaat voor zover ik kan zien immers niets mis.
 
Hallo PhilipV,

Uw vraag was:

“Om zeker te zijn - je hebt :

1. de app gedesinstalleerd ;

2. de map verwijderd ... In die volgorde ?”


Antwoord: “Neen, ik heb nog niets gedaan. De “app” is nog steeds onvindbaar”.

Wat is daar chaotisch aan?

U schijnt gewoon voortdurend te denken dat ik domme dingen doe.

Nog niets gedaan=nog niets gedaan van wat u vraagt.

Beschuldig mij alstublieft niet van “chaotisch communiceren”, want dat vind ik een regelrechte belediging.

Ik tracht juist heel rustig en accuraat te werk te gaan. En dat doe ik dus ook.

Op uw waarneming heb ik geen invloed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan