Hoe herken je phishingmails?

Status
Niet open voor verdere reacties.
ben benieuwd nu merk ik wel al dat er al gedurende 40 minuutjes geen " rare" mails binnen gekomen zijn ...maak me echter wel ongerust omwille dat ik ook nog géén bevestigings mail ontvangen heb van mijn aankoop ...
 
ok de mail die ik verwachte is dus binnen gekomen en het valt me nu inderdaad wel op dat er niets raars meer binnen komt … gedaan met telkens de rare ongewenste mails weg te klikken …
bedankt Ddragon80
 
Skippy;n235304 zei:
Ik weet niet of het mogelijk is bij de internet service providers in België om een alias emailadres aan te maken, hier bij ons in Holland voor zover ik weet kan dit bij nagenoeg alle providers.

Zo ja, dan zou ik het hoofd emailadres laten voor wat het is en verder gaan met het alias adres en iedereen die dit adres mag weten een bericht sturen dat jouw emailadres veranderd is.
Gebruik dat hoofd emailadres dan als spamadres voor bijvoorbeeld vage registraties o.i.d.
Zorg tevens dat deze alias bij alleen bekende mensen komt, dan kan het lang duren dat je weer duistere emailbericht binnen krijgt.
Kan natuurlijk wel gebeuren dat de contactpersonen van het emailprogramma van jouw familie of andere bekende wordt gehacked en je weer nare mails binnen gaat krijgen.
Verander dit alias adres dan als je weer tientallen spamberichten per dag binnen krijg.

Er bestaat een heuse handel in emailadressen en als je eenmaal op zo'n lijst staat kun je vele spamberichten gaan verwachten.

Een alias aanmaken kan, maar heeft geen effect. Uw alias verwijst naar Uw hoofdadres.
Wel kan je op de server van Telenet regeltjes aanmaken die de betreffende mails tegenhoud op hun server. Maar je moet het ook dagelijks doen dat regeltje. Doe je dit niet dan zie je dat het echte adres vanwaar die mails komen allemaal op die dag hetzelfde adres hebben. Een Telenet medewerker heeft me dat getoond hoe het kon.
 
Mik met welke browser open jij de Telenet Webmail … indien je de Edge gebruikt dan heb je niet de nieuwe looks van de Webmail en maak je dus gebruik van de standaard (HTML) versie ... gebruik je de Firefox of Chrome dan dus wel .
er van uitgaande dat jij dus de edge gebruikt … klik je op "instellingen " en vervolgens op " e-mailfilters " vervolgens klik je op "nieuw filter "

*gebruik je de nieuwe looks van de Telenet Webmail via de Firefox dan klik je dus ookop "instellingen " en vervolgens op e-mail regels >nieuwe regel

hier zie je een afbeelding van de standaard html versie

Ashampoo_Snap_vrijdag 12 oktober 2018_21h08m57s_006_.png

hier zie je een afbeelding van de nieuwe looks >telenet webmail
Ashampoo_Snap_vrijdag 12 oktober 2018_21h09m38s_007_.png
 
Mik;n235341 zei:
Een alias aanmaken kan, maar heeft geen effect. Uw alias verwijst naar Uw hoofdadres..

Dat is niet waar bij ons in Nederland, een alias is een ander uniek emailadres dan het hoofd emailadres. Ik kan hier 4 aliassen aanmaken met dan uiteraard 4 verschillende emailadressen. In totaal dan dus 5 verschillende emailadressen.
Stuurt men een bericht naar één van mijn adressen, zal het bericht op dit adres binnenkomen en niet op het hoofd adres of de andere 3 aliassen.
Ik kan de aliassen verwijderen en nieuwe maken met dan weer een andere naam.
Verder biedt mijn ISP een heel goed spamfilter aan waar ik verder geen omkijken naar heb.
Daarom krijg is nagenoeg nooit spam binnen. Anders is het met mijn Gmail emailadres, deze gebruik ik dan ook zelden. Soms open ik deze wel eens en dan staan daar meestal wel een paar duizend berichten die ik meteen kan deleten.
 
Als ik Edge gebruik heb ik wél dit scherm. Meer zelfs, het is datzelfde scherm waar ik die regeltjes in plaats. Maar ik zie niet waar ik dan de rest kan vinden. Ook niet met Firefox.
Maar ondertussen toch gevonden. Ik gebruik dit scherm al om regeltjes op te stellen. Maar niet via deze weg.
Mijn regeltjes staan in Oktober 2018. Heb nu aangepast en laat de regel Spam er bij lopen.
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    41.4 KB · Weergaven: 205
over welk scherm heb jij het ...het is me een raadsel nu aangezien je geen afbeelding mee plaatste in je bericht .
*je heb onderwijl je bericht hier boven aangepast en nu kom het weer over alsof ik spoken zag !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan